Dramatična situacija: Putnici nestale podmornice mogu se ugušiti čak i da isplivaju na površinu

1
Radiosarajevo.ba
Dramatična situacija: Putnici nestale podmornice mogu se ugušiti čak i da isplivaju na površinu
Foto: Sbs.com / Podmornica 'Titan'

Ars Technica - poznata publikacija za probranu publiku tehnologa, raznih tehničkih eksperata, IT eksperata… koji se mogu nazvati "alpha geekovima" – prikupila je priče o sigurnosnima problemima male podmornice nestale prilikom zadnje posjete olupini Titanica, a čije korištenje bogati turisti plaćaju 250.000 dolara po osobi.

S obzirom na to da po uronu podmornica može zaraditi milion dolara, čovjek bi rekao kako je to sigurno primjerak state of the art tehnologije i vrlo skupih rješenja.

No, čini se da je intrigantno plovilo prepuno jeftinih improvizacija, pri čemu su se zanemarivala pitanja sigurnosti putnika. Jedan od primjera nelogičnih rješenja jest zatvaranje podmornice izvana, što onemogućuje putnicima evakuaciju čak i ako uspiju izroniti te se mogu ugušiti u kapsuli ako ne dobiju pomoć izvana.

Kraj Vučićevog režima? Helez otkriva zašto je Srbiji potrebna demokratska promjena

Kraj Vučićevog režima? Helez otkriva zašto je Srbiji potrebna demokratska promjena

Ars Technica prikupila je više informacija iz medija i društvenih mreža koje ukazuju na historiji izbjegavanja sigurnosnih protokola u OceanGatesu, kao i na suspektna tehnološka rješenja.

Jedan od detalja koji su zapazili novinari tijekom ranijih posjeta jest da se podmornicom upravlja pomoću jeftinog kontrolera igrače konzole Logitech F710 Wireless na koju su nadograđene 3D printane ekstenzije za palčeve. Taj ključni uređaj za upravljanje podmornicom može se dobaviti za 30-ak dolara.

U medijskim izvještajima novinar CBS-a u februaru 2022. primijetio je kako su mnogi dijelovi podmornice improvizirani, poput običnih računalnih zaslona, osvijetljene poluge za hvatanje iznad glave iz Camper Worlda ili običnih građevinskih cijevi iskorištenih za balast. No, više brine to što su se u OceanGateu rješavali onih koji su prigovarali zbog (ne)sigurnosti. Zaposlenik koji je tvrdio kako podmornica nije sigurna za duboke urone dobio je otkaz.

Uz to, ranijim posjetima novinar je svjedočilo da se već događalo da se podmornica izgubi na nekoliko sati bez lokatora, ali je to odlučio ne spomenuti u svojoj reportaži.

U prošlogodišnjem intervjuu koji je dao za CBS lider OcenGateovih ekspedicija Stockton Rush je izjavio: "Znate, postoji limit. U nekoj tački sigurnost postaje čisti otpad. Ako želite biti sigurni, nemojte izlaziti iz kreveta. Nemojte ulaziti u automobil, nemojte činiti ništa. U nekom trenutku ipak ćete preuzeti neki rizik, i tu se radi u pitanju odnosa rizik/nagrada. Smatram da ovo mogu raditi sigurno kršeći pravila".

Independent je postavio pitanja na koja nije dobio odgovore:

Zašto se podmornica isključila?

Titan koristi dva sustava za komunikaciju sa svojim površinskim brodom. Tekstualne poruke mogu se slati naprijed-nazad, a sigurnosni pingovi emitiraju se svakih 15 minuta kako bi pokazali lokaciju podmornice i da još uvijek radi.

Oba sistema prestala su raditi oko sat i 45 minuta nakon što je Titan potopljen u nedjelju 18. juna ujutro.

Iznenadni gubitak kontakta s Titanovim dvostrukim komunikacijskim sistemom bio je zlokoban znak, prema dugogodišnjem tehnološkom novinaru Davidu Pogueu, koji je 2022. godine putovao na poznato mjesto olupine na Titanu.

Zašto je teško locirati nestalu podmornicu i zašto ne koriste radio i GPS signale?

Zašto je teško locirati nestalu podmornicu i zašto ne koriste radio i GPS signale?

"Postoje samo dvije stvari koje bi mogle značiti. Ili su izgubili svu snagu ili je brodu došlo do puknuća trupa i eksplodirao je istog trenutka. Oboje je poražavajuće beznadno", rekao je Pogue za CBC.

Koje bi opcije za hitne slučajeve podmornica imala da ispliva?

Titan je imao sedam rezervnih sistema za povratak na površinu. To uključuje "utege" od vreća s pijeskom i olovnih cijevi koje bi otpale u slučaju nužde i podigle plovilo na površinu pomoću uzgona.

Druga je mogućnost da je Titan došao u kontakt s olupinom Titanica i zaglavio se ili su mu se sustavi na brodu onesposobili. Razdoblje između ulaska u vodu i gubitka kontakta približno bi odgovaralo vremenu koje bi bilo potrebno da se stigne do mjesta olupine.

Bivši naučni urednik ABC Newsa Michael Guillen, koji je bio prvi novinar koji je 2000. godine posjetio mjesto olupine Titanica, podijelio je vlastito iskustvo bliske smrti nakon što je podmornicu u kojoj se nalazio uhvatila podvodna struja.

Sada čak i korisnici kontrola dijele iskustva kako su imali slučajeve da upravljanje tokom igrica zakaže.

S obzirom da je u podmornici bilo troje komercijalnih putnika (britanski milijarder, pakistanski biznismen i njegov sin), ispada da je kompanija na uronu zaradila 750.000 dolara, a i dalje pravdaju jeftina rješenja u podmornici kao vrhunska, piše Jutarnji.hr.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Komentari

Prikaži komentare (1)

/ Povezano

/ Najnovije