Novi propisi za romobile - prof. Lindov uputio savjet onima koji su zbog toga kažnjeni

19
I.S.
Novi propisi za romobile - prof. Lindov uputio savjet onima koji su zbog toga kažnjeni
Foto: Radiosarajevo / Potrebno državno rješenje za vozače romobila

Nedavna informacija da će policija Kantona Sarajevo novčano kažnjavati vozače električnih romobila koji se kreću trotoarom izazvala je brojne reakcije javnosti, kako struke, tako i građana.

Samo nekoliko dana nakon ove odluke, tačnije u četvrtak, desila se još jedna saobraćajna nezgoda u Sarajevu u kojoj je biciklista u sudaru sa vozačem romobila, zadobio teške povrede glave.

Profesor Saobraćajnog fakulteta u Sarajevu Osman Lindov nedavno je kritikovao Vladu KS zbog donesenih propisa u vezi romobila, a tim povodom smo ga i kontaktirali.

Pjevač iz BiH imao saobraćajnu nesreću: Na društvenim mrežama podijelio detalje

Pjevač iz BiH imao saobraćajnu nesreću: Na društvenim mrežama podijelio detalje

Radnici na pumpama sve češće slušaju: Još danas sipam gorivo, sutra kupujem romobil

Radnici na pumpama sve češće slušaju: Još danas sipam gorivo, sutra kupujem romobil

On je, između ostalog, za Radiosarajevo.ba govorio o problemima novih propisa, eventualnim posljedicama te kako je ova oblast uređena u susjednim zemljama, tačnije, Hrvatskoj.

"Govorimo o problemu koji je donesen Zakonom o uređenju saobraćaja u KS, kada je policija počela izlaziti na ulice, kažnjavati romobiliste i bicikliste koji se kreću trotoarima. Po ovom zakonu, smatram da to nije u redu i da je nelegalan propis koji zazire u državni propis - Zakon o sigurnosti saobraćaja BiH", rekao je Lindov.

Osman Lindov
Foto: Dženan Kriještorac / Radiosarajevo.ba: Osman Lindov

On objašnjava da ovo nije sprovodivo jer nisu definisani pojmovi u tom zakonu.

"Sve ove kazne koje oni ispišu, moj savjet građanima je da ih ne plaćaju, nego da idu na sudsko odlučivanje te da će te kazne tamo pasti", poručio je profesor Lindov.

A na pitanje šta bi se trebalo uraditi, on savjetuje da se ugledaju na zemlje iz Europe te propisa koji se tiču kretanja električnih romobila, skutera i bicikala.

"A to je da se kreću površinama koje su namijenjene za kretanje bicikala i s dozvoljenom brzinom do 25 km, ograničenje, a na prostorima gdje nema, moraju imati poseban oprez. Neke zemlje imaju ograničenja na 5 km, što je apsurd jer nema uređaja koji to može mjeriti", rekao je Lindov.

On smatra da se nije smjelo "prebaciti bicikliste i romobiliste na motorni saobraćaj".

"Ako policija počne trenirati strogoću na nelegalnom propisu, vjerovatno ćemo imati smrtne posljedice - sigurno će izazvati teže tjelesne povrede kod bicikliste i romobiliste, da ne kažem smrt. Ako ima 'sukoba' na ovim površinama, opet su s mnogo manjim posljedicama i trebamo potencirati, razvijati taj vid prijevoza sa dva aspekta. Sa sigurnosnog - nisu nama problem nezgode romobila i biciklista, već udari pješaka, motorni saobraćaj... A tu je i aspekt ekološkog zagađenja jer takvi vidovi mogu očistiti od motornih vozila,", zaključio je Lindov.

Hrvatski zakon: Uskoro ozbiljne promjene

Profesor Lindov izdvaja susjednu Hrvatsku i zadnje izmjene koje su uradili u ovom sektoru kada su mijenjali Zakon o sigurnosti prometa na cestama.

"Rekli su - možete s romobilima na biciklističku stazu, kao što bicikli mogu do 25 km. A ako nema biciklističke trake posebne za ta kretanja, možete se kretati površinama koje imaju dovoljnu širinu, s posebnim oprezom. I time je riješeno za sva vremena", pojasnio je Lindov.

A kako navodi, ono što ostaje problem za sve učesnike u saobraćaju, jeste ako dođe do 'konflikta' na tim površinama - kako ga evidentirati.

Korištenje električnih romobila više neće biti besplatno

Korištenje električnih romobila više neće biti besplatno

"To je najveći problem policije. Nije saobraćajna nezgoda po odrednicama, ali jeste nanošenje tjelesnih ozlijeda, kao što se može nanijeti bilo kojim drugim predmetom, kao što se može nanijeti i biciklom..." rekao je Lindov.

Pitali smo profesora Lindova da li postoji državni zakon koji reguliše ovu oblast, na što je on odgovorio:

"Postoji na državnom nivou, ali nema da definiše električni romobil, već samo biciklo. RS je donio propis koji je također nakaradan, i nije sprovodljiv", dodao je Lindov.

Očito je da državnom zakonu trebaju izmjene, što je potvrdio i sam profesor.

Ilustracija
Radiosarajevo.ba: Potrebno rješenje na državnom nivou

"Potrebno je da država uredi ovu oblast, uvede te pojmove i za vozila kao dio prevoznog sredstva, te da im definiše površine i način kretanja, kako je uradila Hrvatska, mislim da je to najbolje rješenje. Znam da su rješenja Francuske i Njemačke 'u pet deka' s tim hrvatskim rješenjem, ali su svugdje rješili jedinstveno da se ne dešava ovo", poručio je Lindov.

Upućena inicijativa za regulisanje kretanja električnih romobila

Ministar saobraćaja Kantona Sarajevo Adnan Šteta uputio je inicijativu Ministarstvu prometa i komunikacija Bosne i Hercegovine za regulisanje kretanja električnih romobila, kojih je u Kantonu Sarajevo sve veći broj.

"Razumijemo potrebu za korištenjem električnih romobila, međutim donošenje zakonskih okvira i reakcija nadležnih je neophodna, kako bismo imali jasno definisana pravila kretanja i na taj način osigurali veću sigurnost svih učesnika u saobraćaju.

Ponudili smo i stručno-tehničku podršku državnom ministarstvu koje je predlagač Zakona o osnovama sigurnosti saobraćaja, te stavili na raspolaganje resurse našeg ministarstva za rješavanje ovog pitanja", navodi se u saopćenju.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (19)

/ Povezano

/ Najnovije