Mostar uskoro veliko gradilište, a evo i kad bi Koridor Vc trebao biti gotov

2
Radiosarajevo.ba
Mostar uskoro veliko gradilište, a evo i kad bi Koridor Vc trebao biti gotov
Foto: Autoceste FBiH / Ilustracija

Mostar bi iduće godine trebao biti veliko gradilište u sklopu kojega će se vršiti aktivnosti na nekoliko poddionica autoceste na koridoru Vc, počevši od Kvanja pa do poddionice Mostar jug - Mostar sjever, a upravo je potonja ovih dana u fokusu javnosti, piše Večernji list BiH.

Javni poziv naime, u općoj obavijesti o nabavi, a koju je objavila Europska banka za obnovu i razvoj, navodi se kako bi uskoro trebali biti raspisani javni pozivi za izgradnju dionice autoceste na koridoru Vc Mostar sjever - Mostar jug procijenjene vrijednosti 250 miliona eura. Dionica autoceste Mostar sjever - Mostar jug duga je 15 kilometara, a njezina izgradnja financirat će se iz sredstava zajma Europske banke za obnovu i razvoj u iznosu od 50 miliona eura, zajma komercijalnih banaka u iznosu od 150 miliona eura i sredstava WBIF-a u iznosu od 50 miliona eura namijenjenih za financiranje izgradnje prioritetnih dionica autoceste duž prometnog koridora Vc, piše indikator.ba.

Trošak projekta obuhvaća izgradnju dionice autoceste, nadzor nad radovima te izradu idejnog i glavnog projekta. Prema EBRD-u, procijenjeni datum početka javnog poziva je 30. juli 2021. godine. Federalni ministar prometa i veza Denis Lasić potvrdio je za Večernji list kako se očekuje da će na proljeće iduće godine biti poznati izvođači te se onda može očekivati početak radova na spomenutoj poddionici. -

"Radimo na prikupljanju završne dokumentacije", naveo je Lasić.

Kada je riječ o poddionici Mostar jug - tunel Kvanj, Lasić kaže kako je 6-7 izvođača ušlo u uži krug te se vrše se evaluacije, a potvrdio je i kako bi se uskoro mogao odabrati izvođač za izgradnju tunela Kvanj na poddionici tunel Kvanj – Buna. Kada je riječ o poddionici Mostar jug - tunel Kvanj, u decembru prošle godine objavljen je javni poziv za izgradnju te je tom prilikom precizirano kako je poddionica duga 9,2 kilometra, a prema idejnom projektu, značajni objekti na ovoj poddionici su: tunel Mostar dužine 150 m, nadvožnjak, podvožnjak, most Buna dužine 326 m, most Bunica dužine 211 m, vijadukt Brijeg dužine 258 m te petlja Mostar jug s naplatnim mjestom.

Za poddionicu Mostar jug – tunel Kvanj Federalno ministarstvo okoliša i turizma izdalo je okolišnu dozvolu 17. februara 2021. godine nakon što je održana javna rasprava o studiji utjecaja na okoliš poddionice Mostar jug – tunel Kvanj u Mostaru 14. septembra 2020. godine, pri čemu su bili ispoštovani svi zakonski elementi. Povezivanje s Neumom U konačnici, realizacijom novih triju poddionica Mostar će konačno biti spojen s ostatkom autoceste na jugu, a za konačno spajanje sa sjeverom Hercegovine i Bosnom bit će potrebno probiti tunel Prenj. Lasić je jučer naveo kako će tunel Prenj biti najzahtjevniji građevinski pothvat te naglasio kako će se do 2027., odnosno 2028. godine dovršiti sve dionice na koridoru Vc.

Kada je riječ o ostalim važnim infrastrukturnim projektima u Hercegovini, Lasić je izrazio očekivanje kako će prometnica Stolac - Neum biti izgrađena najkasnije do proljeća sljedeće godine. Ova će cesta imati iznimnu važnost za ukupnu gospodarsku revitalizaciju jugoistoka Hercegovine.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (2)

/ Povezano

/ Najnovije