Edin Forto: 'Aviotakse će biti vraćene od 1. aprila, priprema se novi zakon'
Ministar komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine Edin Forto izjavio je danas nakon sastanka sa rukovodstvom Direkcije za civilno zrakoplovstvo Bosne i Hercegovine (BHDCA) i svih aerodroma u BiH da će se aviotakse ponovo naplaćivati od 1. aprila iduće godine i to u iznosu od 1,5 eura po odlazećem putniku.
Forto je podsjetio da su, nakon što su neke low-cost, odnosno niskobudžetne aviokompanije napustile ili počele prijetiti odlaskom sa bh. aerodroma, odlučili u saradnji sa BHDCA da naprave po prvi put u istoriji BiH poticaj sa državnog nivoa za sva četiri bosansko-hercegovačka aerodroma. Taj poticaj se ogledao kroz moratorij, tačnije ukidanje takse po odlazećem putniku koja iznosi 1,5 eura. Naglasio je da u pregovorima sa niskobudžetnim kompanijama mnogo znači svaki poticaj, svaka taksa, kako bi oni održavali linije sa naših aerodroma. Forto je podsjetio da je moratorij uveden za ovu godinu i da traje do kraja godine.
Naglasio je da je tržište u zrakoplovstvu najizazovnije možda u historiji jer je potražnja za zračnim prometom daleko veća od ponude koju kompanije imaju u smislu svojih kapaciteta i broja svojih aviona i da je u tom smislu bitno da pokušaju pomoći aerodromima da budu konkurentni.
Centralna banka BiH: Iz upotrebe se povlače ove novčanice, zamijenite ih što prije
"Mi smo se danas dogovorili da ćemo produžiti moratorij ove takse do 1. aprila i dogovorili smo se da odlukom koju će direktor BHDCA uputiti prema Vijeću ministara, a ja ću biti formalni predlagač s obzirom da po zakonu prijedlog odluke mora doći doći iz BHDCA, da se povrat aerodromima koji je do sada bio tri posto i koji je također od te takse, poveća sa tri posto na 20 posto, što suštinski znači smanjenje ove takse. Dakle, taksa će biti vraćena 1. aprila, ali će ona biti umanjena za iznos koji će aerodromima biti na raspolaganju koji će onda sa ovim low-cost kompanijama imati priliku da progovaraju na drugi način", istakao je Forto.
Najavio je da će do kraja ove godine biti u proceduri novi zakon Bosne i Hercegovine o zrakoplovstvu kojim će se, kako je rekao, ispuniti jedna od najvećih kritika Evropske komisije, a to je da je BHDCA potkapacitirana i da možda neće biti u mogućnosti da obavlja svoj posao.
Director BHDCA Zorislav Ivanović je rekao da su danas razgovarali o vrlo važnoj temi za civino vazduhoplovstvo BiH.
"U potpunosti smo se složili ministar i ja da moramo da nađemo način kako ćemo da pomognemo civilnom vazduhoplovstvu u BiH i moja želja lično je da u tom pravcu donesemo neke mjere koje bi zadovoljile sve subjekte u vazduhoplovstvu", naveo je Ivanović.
Dodao je da je, kada je riječ o izradi novog zakona o civilnom vazduhoplovstvu i novom statusu Direkcije za civilno zrakoplovstvo koja treba da bude samostalna i samofinansirajuća, ova taksa koja je zakonski utvrđena, jedan osnova finansiranja buduće Agencije za civilno vazduhoplovstvo.
"Pripremili smo prijedlog mjera koje se tiču produžetka moratorija u koordinaciji sa Ministarstvom. Smatram da će biti prihvatljive i za Direkciju, Ministarstvo i same subjekte", rekao je Ivanović.
Predstavnica Međunarodnog aerodroma Sarajevo Vedrana Vikić je sastanak ocijenila konstruktivnim, kao priliku da od Ministarstva i BHDCA dobiju potrebne informacije.
Moguće velike promjene na bh. aerodromima u 2025. godine: Evo šta bi to moglo značiti za putnike
"Veoma nam znači mogućnost da se primjena takse prolongira i da mi to pravovremeno iskomuniciramo sa aviokompanijama i mi interno nađemo modele i mehanizme kao bi nastavili odlične rezultata, koje bilježi Sarajevski aerodrom, a koji su treću godinu rekordni, skoro milion i 600 hiljada putnika za deset mjeseci ove godine, kao i da ćemo zajedno nastavirti raditi na razvoju zračnog prometa", navela je Vikić.
Direktor Međunarodnog aerodroma Tuzla Dževad Halilčević je podsjetio da su bili jedni od inicijatora da se stavi moratorij na naplatu takse od tri KM.
"Aerodrom Tuzla je u manjem obimu vidio efekte tog ukidanja, ali smo dobili dvije nove avio kompanije, A Jet i Pegasus. Wizz Air, kako im se vraćaju avioni u flotu, povećava broj frekvencija i očekujem da će taj rast da ide. Otprilike u septembru prošle godine su zatvorili bazu, ali su nastavili da lete sa smanjenim obimom posla, bez ikakvih subvencija. Također isto to rade Pegasus i A Jet", naveo je Halilčević dodajući da je ipak bilo efekata i da je svakako bilo lakše pregovarati sa aviokompanijama, posebno niskobudžetnim.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.