Destović: Nedovoljna finansijska podrška djece s poteškoćama u razvoju
Na naučnom skupu “Inkluzivne i edukacijske prakse u BiH i regiji”, koji je danas upriličen u Sarajevu, zaključeno je da je u BiH uprkos postojanju zaknodavnog okvira još uvijek nedovoljna finansijska i kadrovska podrška kako bi sva djeca bila uključena u proces inkluzije i dobila pravo na dostojanstven život.
Učesnike skupa iz odgojno obrazovnih institucija pozdravio je dekan Pedagoškog fakulteta Fatih Destović govoreći da su u bh. društvu sve više prisutni problemi djece s poteškoćama u razvoju.
“Za njihovo rješavanje dobili smo zakone, ali je izostala primjena, kao i finansijska podrška. Osim centara i organizacija, koje djeluju proteklih godina, dobro bi bilo da u školama pri redovnoj nastavi ima dovoljan broj asistenata za rad s djecom s poteškoćama u razvoju. To bi bilo veoma zahvalno jer imamo primjera gdje to nije zaživjelo”, kazao je Destović.
Zahvaljujući inicijativi Ministarstva za obrazovanje nauku i mlade KS i kao odgovor na potrebe za stručnim osobljem u procesu inkluzivne edukacije nastao je Odsjek za edukaciju i rehabilitaciju na Pedagoškom fakultetu, čiji studenti učestvuju na današnjem skupu.
“Svjesno smo da je ovo sve u jednoj fazi reforme i transformacije, ali se nadamo da u ovoj i narednim godinama podrška neće izostati budući da je potreba za ovim kadrom velika. Završeni edukatori-rehabilitatori će imati kompetencije za rad s djecom s intelektualnim teškoćama, s djecom oštećenog sluha, oštećenog vida, kao i s djecom s drugim razvojnim teškoćama”, rekao je Destović.
Na tu potrebu za obučenim kadrom ukazao je iz svog primjera osnivač i trener prvog plivačkog kluba “SPID” za osobe s poteškoćama u razvoju Amel Kapo.
“Iako sam imao praktičnu nastavu kroz svoj obrazovni proces ni u jednoj ustanovi se nisam susreo s osobama s invaliditetom. Zato sam morao ići vani da se dodatno edukujem, nakon čega sam odlučio da osnujem ovaj klub, koji ima oko 80 aktivnih članova osoba s različitim stepenom invaliditeta”, kazao je Kapo.
Rezultati navedene sportske inkluzije pokazali su se na plivačkom takmičenju, održanom prošle godine, tokom kojeg je 161 djete uspjelo preplivati bazen, a najuspješniji dobili su medalje i zahvalnice.
Iz navedenih razloga, poručuje Kapo, najvažnije je početi raditi i obrazovati kadar, te slijediti dobre primjere iz zemalja regiona.
U Nišu na Fakultetu fizičkog vaspitanja postoji katedra za adaptivno fizičko vježbanje, koja je posvećena sportu osoba s poteškoćama u razvoju. Smatra da bi takav primjer trebao slijediti Univerzitet u Sarajevu kako bi se kroz obrazovanje riješili problemi osoba s invaliditetom, a koje mogu učiniti mnoge stvari samo ako im se pruži jednaka prilika.
Također, učesnici skupa iz Centra za slijepa i slabovidna lica KS i drugih udruženja pokazali su dobre primjere iz prakse i koliki su efekti tjelesnog vježbanja na inkluziju mladih osoba u društvu.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.