Saša Vranić: Trenutak zamrznut na pravom mjestu
Portal Radiosarajevo.ba, u saradnji s portalom Fotografija.ba, otvara
ciklus intervjua s mladim fotografima i fotografkinjama iz Bosne i Hercegovine.
Cilj nam je predstaviti široj javnosti neafirmirane i manje afirmirane
fotografe, čiji radovi zaista vrijede, i od koji se može očekivati samo
napredak i uspjesi.
Ove sedmice predstavljamo Sašu Vranića
Otkad i zašto se baviš fotografijom? Je li to samo hobi ili profesionalni angažman?
U principu od kako znam za
sebe uvijek se nekako provlačio fotoaparat po kući, jer je moj otac bio
fotograf još od svoje srednje škole, tako da je nekako ta ljubav prešla i na mene
samog. Neko ozbiljnije eksperimentisanje sa aparatom se desilo otprilike prije
nekih 10 godina. Fotografija mi je "isključivo" hobi, tj. bijeg od
životnih svakodnevnica.
Lično, ne bih volio da se fotografijom bavim "profesionalno", kako se
to već kaže. U većini slučajeva kada neki hobi postane posao od koga se živi
onda to prestaje da bude ona prvobitna ljubav koja je bila dok je bio hobi. Kada
bih to radio profesionalno onda bi mi hobi bio nešto sasvim treće.
Imaš li uzore u svome radu? Cijeniš li naročito nekog fotografa?
Uzori uvijek
postoje, kako domaći tako i strani. Jako cijenim fotografije Toše Dabca i
fotografije Jay Maisela.
Šta je za tebe dobra fotografija?
Trenutak zamrznut u
vremenu, u pravo vrijeme i na pravom mjestu sa perfektno podešenim parametrima
aparata.
Šta bi želio fotografisati a do sada nisi mogao ili stigao?
Hercegovačka sela u jesen, taman nekako sa berbom grožđa.
Jesi li se okušao u analognoj fotografiji?
Ne nažalost, iako je
moj otac imao kućnu laboratoriju. Razmišljao sam o tome da počnem raditi nešto
i sa filmom, ali trenutno mi je to skupa investicija. Jedva sam sebi iskamčio i
pristojan SLR digitalac. [Smijeh]
Šta misliš o Instagramu? Uništava li bit fotografije kao umjetnosti?
Umjetnost je čudna.
Sve je umjetnost oko nas, pa tako i Instagram. Lično ga ne koristim, iako je to
mnogima danas postala zanimljiva igračkica. Nisam od tipova koji preziru Photoshop
ili bilo kakve manipulacije, jer kako god da se okreneš i to je opet umjetnost.
Ako fotografija prenosi ono što treba da prenosi, to je odlična fotografija pa
bilo da je slikana kartonskim aparatom ili obrađena Instagramom, Photoshopom
itd... Nisam opterećen time, kao većina.
Kakva je naša domaća fotografska scena?
Član sam jedino portala
Fotografija.ba, pa tako, kada god uhvatim vremena, pratim radove svojih kolega
koji se trude da svakim danom postanu sve bolji i bolji. Ugodno sam iznenađen,
i sve što mogu reći je da na portalu svakim danom vidim sve bolje i bolje
fotografije. Trudimo se. Ostala dešavanja baš i ne pratim.
Koje/a ime/na domaće fotografske scene bi izdvojio?
To bi bili opet
mnogi članovi portala Fotografija.ba, ali neću sada nabrajati ponaosob, mnogima
ne znam ni ime jer koriste pseudonime itd...
Je li lakše fotografisati ljude ili životinje?
Ovo je neko trik pitanje? [Smijeh] Ljude većinom fotografišem tako da
i ne znaju za to, tako da nemam baš puno problema oko samog kontakta, ali ako
je kontakt potreban onda se na lijep način, razgovorom, približim samom čovjeku
i objasnim mu svrhu svog fotografisanja. Na kraju obavezno pokažem slike. E
sada, mislim da bih jednom tigru malo teže prišao i objasnio da sam ja
umjetnik. Sigurno bih koristio zum objektiv. [Smijeh]
Ivan Kelava: Nedostaje nam kulture fotografije
Lola Kasalo: Analogna fotografija je kreativnija
Aleksandar Šiljković: Dobra fotografija ima nedovršenu priču
Anja Zebić: Instagram je nepotreban kraj Photoshopa
Jelena Babić: Svi bi danas da budu fotografi
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.