Mark Boldin: Stećci kao inspiracija za plesni teatar

Radiosarajevo.ba
Mark Boldin: Stećci kao inspiracija za plesni teatar
/ Foto: Damir Hajdarbašić

Sjećanje kamena, naziv je predstave čija je premijera najavljena za večeras (utorak 16. april) u Sarajevskom ratnom teatru SARTR. Riječ je o prvoj produkciji koja izlazi iz studija Mess Dance Company, pokrenutog sa ciljem oživljavanja savremenog plesnog teatra u našoj zemlji. 

Premijera predstave najavljena je za utorak 16. april u 20.00. Prva i druga repriza na rasporedu su u srijedu i četvrtak - 17. i 18. aprila, u isto vrijeme. Sjećanje kamena igra se na sceni Sarajevskog ratnog teatra SARTR.  

Velika dostignuća iz domena teatra pokreta do sada je publika u Sarajevu imala priliku pogledati samo kao dio gostovanja inozemnih plesnih kompanija, najčešće u sklopu Festivala Mess. Posljednjih godina ipak primjećujemo uspješne pokušaje izražavanja kroz pokret u domaćoj teatarskoj produkciji. Pionirke u ovom domenu članice su Tanzelarije, udruženja za promociju savremenog plesa, no sistematičan rad na ovom polju, što uključuje i radionice sa poznatim koreografima, uspostavljen je tek početkom 2012,  sa projektom Mess Dance Company

Izvođači: Sanela Krsmanović, Amila Terzimehić, Ena Kurtalić, Victoria Bartz, Elma Selman,, Edin Avdagić, Lea Jerlagić, Emir Fejzić

Tri plesačice, tri glumice i dva glumca već duže od mjesec i pol uvježbavaju izvedbu Sjećanja kamena, predvođeni koreografom Markom Boldinom kojeg je sarajevska publika već imala priliku upoznati kroz suradnju sa Harisom Pašovićem i Dinom Mustafićem. Uz asistenticu Michelle Aždajić, dugogodišnju članicu Tanzelarije, potpisuje režiju ove koreodrame koja svojom tematikom korespondira sa osnovnom idejom festivala Modul memorije - kulturom sjećanja

Režija: Mark Boldin
Asistentica režije: Michelle Aždajić
Kostimografija: Sanja Džeba
Video art: Bojan Mustur
Izvršna produkcija: Semir M. Dedeić
Produkcija: Festival MESS
Koprodukcija: Sarajevski ratni teatar i Institut za muziku, teatar i multimediju

"Natpisi na stećcima bili su motiv za nastanak ove predstave“, govori Mark Boldin za Radiosarajevo.ba. "Pronalazio sam ih u zbirci Nenada Tanovića (Oblici bosanskih duša, op. ur.), a mogu se čitati kao moderna literatura. Neki su stari čak 800 godina, a toliko su aktuelni. Meni je bilo zanimljivo i to da su pisani u prvom licu, kao da su ljudi to napisali na papir, dali porodici i umrli. Vrlo su poetični i životni, ima tu  političke satire, napada na kraljeve, žalbi Bogu, komentara na svakodnevicu." 

U predstavi se ti tekstovi mogu dijelom čuti, izgovarat će ih glumci, a dio njih bit će prikazan kroz video. 

"Predstava je povezana sa sjećanjem na prošlost i sa tim kako se ona odražava na život mlađe generacije. Sjećamo je, za nas, jedno veoma emotivno iskustvo,“ kaže nam Michelle Aždajić.     

"Za nas je bilo karakteristično i to kako stećci stoje u polju. To je slika u pokretu. Kroz stotine godina zemlja se mijenja, tako i kamen propada ili mijenja kut. To je i za nas bila inspiracija", pojašnajava naš sugovornik. 

Na pitanje kako je 'razbijao' pokrete glumaca koji do sada nisu imali iskustva sa plesnim teatrom, Boldin kaže: 

"Koristili smo više pristupa i polaznih tačaka – najprije su tu  moje i Michelline koreografije koje su bile polazište glumcima da ih pretvore u svoj pokret. Drugo, uvodili smo glumce u  određeno stanje i onda pokušavali iz toga izvući odgovarajuće trenutke... Veoma sam zadovoljan izvođačima, i uzbudljivim procesom nastanka predstave. Sjajni su to mladi ljudi, imaju beskrajni entuzijazam i daju tristo posto od sebe. Moram posebno naglasiti i napore direktora Messa Dine Mustafića koji je bio inicijator cijelog projekta", naglašava redatelj predstave Sjećanje kamena.

Nekoliko prizora sa probe možete pogledati u našoj fotogaleriji.  

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije