Lejla Radončić, osnivačica organizacije BH Crafts

Radiosarajevo.ba
Lejla Radončić, osnivačica organizacije BH Crafts

U prostorijama Bošnjačkog Instituta u Sarajevu, u organizaciji Udruženja Bhcrafts, 9. decembra, održaće se deseta po redu modna revija novih kolekcija proizvoda, izložba i humanitarna aukcija. Cilj revije i aukcije je da se promoviše i podigne svijest o produkciji bh rukotovrina, te da se animiraju tradicionalne institucije, s obzirom da je Bhcraftes, sada, brend poznat i rasprostranjen u čitavom svijetu.

Uoči revije, razgovarali smo sa Lejlom Radončić, izvršnom direktoricom BHcraftsa.




RadioSarajevo: Kako je projekat počeo, i kako se širio iz Bosne i Hercegovine, pa do Japana i Amerike?
Radončić: Projekat je počeo 1995. godine u prognaničkim naseljima u okolini Tuzle, u okviru psiho-socijanog projekat Norveške narodne pomoći. Projekat koji je u početku bio zamišljen kao radna terapija, prerastao je u najuspješniji income generation projekat u Bosni i Hercegovini. Slobodno mogu reći najuspješniji, jer naša ovisnost o donatorima je manja od 10 %, tako da 90 % finansiranja ove organizacije je samo-finansiranje; dakle prodaja proizvoda Bhcrafts brenda. Od '99 godine smo, zahvaljujući gospođi Beri, prisutni na američkom tržištu, a od prije dvije godine na tržištu Japana gdje imamo ekskluzivni ugovor o zastupanju sa jednom firmom i to dosta dobro ide. Od prošle godine smo prisutni na tržištu Italije, a evo od prije par dana u industriji talijanske obuće , što stvarno mislim da je ispunjenje snova. Osim tih navedenih zemalja, prisutni smo u Njemačkoj, Francuskoj, dakle Bhcrafts, kao svojevrstan ambasador svoje države , proizvod koji je jedna divna sinergija tradicije, kulturnog naslijeđa, tradicionalnih vještina i mogućnosti da se obezbijede sredstva za život. Dakle, lijep proizvod koji ima izražen socijalni aspekt i kao takav je našao svoje mjesto na policama širom svijeta. Od marta ove godine, mi smo ponosni , jer smo registrirani kao jedina fair trade organizacija na području Balkana, što nam je ponovo otvorilo nove mogućnosti i nova tržišta širom svijeta.
RadioSarajevo: Da li postoji razlika; koliko ljudi vani i ovdje cijene ili ne cijene ovaj naš proizvod?
Radončić: Ja vam mogu povući paralelu-recimo od '97 godine od kada mi imamo dućan u Sarajevu na Baščaršiji , 97 % kupaca bili su stranci. Na našu veliku radost, taj odnos je sada negdje pola-pola. Jako mnogo Bosanaca i Hercegovaca prepoznaje ovaj proizvod kao nešto što rado nosi, što rado kupuje, čime rado oprema svoje stanove, ne samo zato što je lijep proizvod, već upravo iz tog razloga, kao što sam već rekla, što je ovo proizvod koji ima izražen taj socijalni aspekt. Dakle, ljudi su postali i socijalno osviješteni –idem kupiti nešto što će biti lijepo što ću rado nositi, i što će u isto vrieme pomoći nekome da zaradi sredstva za život, nekome kome zbilja pare trebaju.

RadioSarajevo: Koje su razlike na tržištima - šta se najbolje prodaje u Japanu, šta u Americi, Italiji ili Njemačkoj?
Radončić: U Americi i Japanu, to su generalno ovi modni asesoari. U SAD-u, najviše sarađujemo sa Sundanceom i sa njihovim katalogom. Sa njima se rade oni klasični bosanski priglavci –autohtoni proizvod, i božićne čarape. Japan je isto program asesoara baziran kompletano na toj našoj tradicionalnoj mustri sa bosanskog priglavka, a u Italiji to je više fashion stvar, i sada je to linija sandala, to su haljine, asesoari, ali sve to što naginje na modu, što prati svjetske modne trendove i bojom, i kvalitetom sirovine koju koristimo. Mi smo od skoro počeli raditi sa kašmirom, sa alpakom, tako da zbilja imamo nekih high qualitiy proizvoda.

RadioSarajevo: Kako je došlo do saradnje sa Italijom, odnosno talijanskom fabrikom za obuću?
Radončić: To je, prijatelj mog prijatelja –supruga mog rođaka koji živi u Americi je Talijanka, i oni su prije dvije godine došli u Sarajevo i orobili radnju. Njena sestra je ljekar u Firenci, pa su se i njoj naši proizvodi dopali, te je došla na ideju da sa svojojm prijateljicom koja je advokatica, počne da nas zastupa. I evo od septembra ove godine je kao treći agent za talijasnko tržište ušla i gospođa Rapisardi , vlasnica ove fabrike. Sada imamo tri agentice i showroom u centru Firence. Zaista, ostvarenje snova.

RadioSarajevo: Odnedavno ste počeli raditi i filcane komade od autohtone pasmine bosanske ovce? Koje komade i šta najčešće izrađujete tehnikom filcanja?
Radončić: Filcanje je novi projekat u Bhcraftsu. Ideja je bila, upravo da se sačuva ta autohtona pasmina ovce, čija vuna je neupotrebljiva za neka fina prediva. Projekat koji može zaposliti žene koje nisu vješte u ovim ostalim tehnikama , a treba im zaposlenje. Mi ćemo na ovoj reviji predstaviti taj program asesoara , dakle kape, torbe, i ove neke „kao čizme“. Pretpostavljam da će i ove čizme u narednom periodu evoluirati, zbilja u nešto što će se moći nositi vani. Za sada je to nešto što je za neku vikendicu , onako hladnu Bjelašnicu i Jahorinu i može se nositi po kući. To je nešto što će se sada predstaviti, a trenutno radimo nakit , kape, torbe, stvarno puno toga i već je to par mjeseci prisutno. I da , radimo nešto što je prvo izašlo na svjetsko tržište kao filcani proizvod, a to je filcani Dr. Pasha sapun koji je u hiljadama komada naručen iz Japana, i koji je u zadnjem broju talijanskog božićnog Vogue Bambino, skupa sa našim božićnim čarapama, izašao u njihovom editorijalu.



Gasha,radiosarajevo.ba

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije