Ivan Tasovac, direktor Beogradske filharmonije

Radiosarajevo.ba
Ivan Tasovac, direktor Beogradske filharmonije
FOTO: Facebook / Ivan Tasovac

"Sviramo po kućama, svadbama, razvodima i sprovodima", "Hvala što ne dolazite", samo su neke od kontraverznih reklamnih poruka koje se putem virala šire regionalnim prostorom, skrečući pažnju na Beogradsku filharmoniju. 

Mozak koji stoji iza ovakvog oglašivačkog koncepta je Ivan Tasovac. U njegovoj zvaničnoj biografiji piše da je rođen 1966, a po struci je "pijanist na privremenom radu na mjestu direktora Beogradske filharmonije od marta 2001. godine".

Osim što je kao muzičar stekao vrhunsku naobrazbu na konzervatorijumu »P. I. Čajkovski« u Moskvi, te kao solista svirao sa orkestrima u Italiji, Švicarskoj, Španjolskoj, Irskoj, SAD-u, Rusiji, Belgiji, bivšoj Jugoslaviji i Srbiji, Tasovac je u posljednje vrijeme poznat i kao veliki stručnjak za marketing u kulturi.

 

Kako privući publiku u koncertne dvorane? Kako stvoriti dobre uvjete rada za orkestarske muzičare? Kako osigurati fondove za njihove plate... sve su to pitanja na koja Tasovac već deset godina, otakako je na mjestu direktora Beogradske filharmonije, pronalazi odgovore.

Razgovarala: Vesna Andree Zaimović

RadioSarajevo: Gdje je granica koju treba povući prilikom izbora rukovodstava kulturnih institucija; da li je važnije imati provjerene kulturnjake ili dobre marketinške stručnjake na njihovom čelu? 

Tasovac:  Ja definitivno mislim da je vrednost marketinga u naše vreme precenjena. Pri tome sam čovek koji apsolutno smatra da je marketing neophodan, ali se pre svega mora govoriti o onome što je naš kulturni proizvod, onome što je srž.  Ja najviše svog vremena provodim u osmišljavanju onoga što je program Beogradske filharmonije i kako poboljšati kvalitet orkestra. Marketing dolazi kasnije. Ako pričamo o marketingu kao o globalno najbitnijoj stvari u ovom trenutku, zaboravljajući šta je proizvod, onda ulazimo u sferu političkog marketinga, gdje imate jako puno priče, a jako malo sadržaja. Umetnost ne može time da se bavi, umetnost se pre svega bazira na sadržaju.

RadioSarajevo: Gdje onda povući crtu između popularnih i lako prihvatljivih sadržaja za široku publiku i nečega što spada u domen visoke  kulture? 

Tasovac: Mi živimo u vremenu i prostorima gde je zapravo jako teško da vas ljudi čuju ukoliko govorite staloženo, racionalno, uz pomoć argumenata i inteligencije. Povremeno je neophodno da razdrmate tu sredinu, da bi uopšte čuli ono što je vama bitno da kažete. Drugo, ja sam veliki fan novih medija - interneta, weba... U toj sferi, ako vaša komunikacija nije na samoj ivici, gotovo je nemoguće da dođete do novih  generacija. Njima su potrebna sve veća uzbuđenja i sve veće provokacije. 

RadioSarajevo: Govoreći o samom repertoaru, kako u tom smislu postići optimalan odnos? 

Tasovac: Ja moram da kažem da sam tu dosta konzervativan, ali je pitanje kako da to sve upakujete. Uloga filharmonije nije da svira samo najpopularnije kompozitore, ona treba da prezentuje i ono što je najznačajnije u muzičkoj baštini. Recimo, mi imamo ciklus pet novogodišnjih koncerata, koji je sad krenuo sa Jevrejskom novom godinom, pa se nastavlja sa Islamskom novom godinom, Gregorijanskom, Julijanskom, da bi se završilo sa Kineskom novom godinom. Ljude želimo privući idejom 'novogodišnjih koncerata', a u njih stavljamo veoma ozbiljne programe. Ideja je prikazati različite religijske i kulturne tradicije. Teško je u nekoliko reči govoriti o tako ozbiljnim stvarima, ali opet ću reći: Mi moramo uvek da krećemo od onoga što je naš osnovni proizvod i kako da taj proizvod maksimalno poboljšamo. 

Vi marketingom možete da privučete čoveka jedanput ili dvaput, ali ukoliko nemate suštinski dobar proizvod, vi ste onda završili nakon drugog puta i napravilii ste veću štetu od koristi. 

RadioSarajevo: Naglašavate koliko su važni dugoročni planovi u razvoju orkestra. Vi već sada znate šta ćete raditi za pet godina?

Tasovac: Što se tiče sezona 2012/2013 repertoar je skoro već gotov. Za 2013/2014 dobar deo je gotov, za 2014/2015 već imamo jasne naznake šta ćemo raditi. 

RadioSarajevo:  Koliko su u tome bitni abonmani, prodaja sezonskih kompleta karata unaprijed, praksa koja npr. u Sarajevu još nije zaživjela?

Tasovac: To je apsolutno neophodno. Uistinu nema ni jednog simfonijskog orkestra na svetu koji funkcioniše uspešno bez abonmana. Ali i tu treba biti realan i ići korak po korak.  Pre deset godina kad sam došao na čelo orkestra i kad smo nakon duže pauze uveli abonmane u Beogradsku filharmoniju, prve sezone smo prodali 39. U ovom trenutku prodajemo preko 4.000, a nama je cilj da dođemo do 15.000 prodatih abonmana po sezoni.  Znači i tu je potrebno graditi priču postepeno i sa jasnim planovima za budućnost.

RadioSarajevo: Hvala na izdvojenom vremenu

Vezano: Inaugurirana Fondacija zamuzičku umjetnost


 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije