Dežulović: Bolje islamofob, nego rob
Bivši Feralovac i sadašnji kolumnista
Globusa i Oslobođenja, Boris Dežulović, za Žurnal govori o svojoj autentičnoj
kaurskoj i katoličkoj islamofobiji, demistificiranju Nezavisnih novina i
Oslobođenja, kvalitetnim kolumnama u kojima se “taksativno nabroje sve tri
pičke materine”, mijenjanju svijeta, zemlji Bosni na putu da postane Švicarska
i prepjevu “Čudna doba za islamofoba” nastalom nakon Izvještaja o islamofobiji
koju će sa Predragom Lucićem izvoditi u Melodijama Bljeska i Oluje.
ŽURNAL: Nedavno je Islamska zajednica u
BiH promovirala Prvi izvještaj o islamofobiji, diskriminaciji i netoleranciji u
kojem su navedena imena prozvanih islamofoba i neprijatelja IZ. Do sada su
nekoliko puta Vaše pisanja javno nazvali islamofobijom ali se Vaše ime u ovom
izvještaju ne spominje uz imena kolega Imamovića, Fetahagića, Dizdarevića...
Kako komentirate pravljenje ovakve liste i izostavljanje Vašeg imena uprkos
ranijim optužbama?
DEŽULOVIĆ: Baš nekidan u dva iza ponoći zvao me Kožo
da pita što me nema u Prvom izvještaju o islamofobiji. Ima on taj običaj, zovne
u gluho doba noći iz kafane da zajebava. Priznajem, pogodilo je moju sujetu kad
sam vidio da me nema među osvjedočenim neprijateljima islama, ali uvidom u
dokument shvatio sam da to nije ni previd ni omalovažavanje mojih titanskih
antiislamskih napora. To je, naime, izvještaj o islamofobiji u BiH, dakle
spisak unutrašnjih neprijatelja, dok ja dođem više vanjski, po abecedi odmah
iza Andresa Behringa Breivika i Dobrice Ćosića. Ipak, uložio sam žalbu
Islamskoj zajednici, jer za razliku od kolega Breivika i Ćosića ja svoje
islamofobne pamflete ipak objavljujem u bosanskohercegovačkoj štampi, pa mislim
da sam zaslužio barem neku malu, simboličnu fetvu, za u regal. Ne može se,
recimo, islamofobija Emira Imamovića mjeriti s mojom, autentičnom kaurskom i
katoličkom.
Ja sam zaista islamofob
ŽURNAL: Kako uopšte doživljavate
nazivanje islamofobom od današnjih čelnika IZ?
DEŽULOVIĆ: Kao priznanje, naravno, jer ja zaista
jesam islamofob. Ako je, naime, islam ono što tumače hutbaši iz Islamske
zajednice – a učene ahmedije s univerziteta u Kairu, Damasku, Rijadu i Novom
Pazaru sigurno znaju bolje od mene i vas - ako je islam dakle odricanje Drugima
i Drugačijima pravo na Drugu i Drugačiju ideju, eternalni džehennem za kršćane,
Židove, ateiste, marksiste, anarhiste, rockere, ravere, pedere, lezbijke,
preljubnice, pijanice, Djeda Mraza i Harryja Pottera, ako je suština islama u
tome da se ne pije rakija, ne jede pršut i ne vidi žensko rame, ako je
posljednja riječ islamske teologije hiljadu godina stari hadis o tome da ženu
katkad valja istući, ako je islam samo to, onda sam ja upravo patološki
islamofob. Ako ja u strogo teološkom smislu nisam Allahovo dijete samo zbog
toga što sam rođen u Splitu, ili – još gore – zato što ne vjerujem u Milosrdnog
Oca, onda mi on ili nije otac, ili nije milosrdan. Moj je ateizam, poput
nečijeg judaizma ili kršćanstva, u duboko unutrašnjem smislu islama – baš kao i
ostalih abrahamskih religija - jednostavno nevažna stvar. Osim, jasno, ako im
ne oduzmemo etički sadržaj. U tom slučaju, što bi reko doktor Arslanagić, “bolje
islamofob nego grob!”.
ŽURNAL: Nakon žestoke reakcije IZ na
ukidanje ocjenjivanja vjeronauke u školama cijeli slučaj je završio u
Melodijama Bljeska i Oluje koje radite sa Predragom Lucićem. Možemo li
očekivati da će se slično desiti i sa izvještajem o islamofobiji?
DEŽULOVIĆ: Evo jedne s nogu, ekskluzivno za Žurnal,
znate je svi, ona “Čudna doba za islamofoba”. Pa kaže: “Bol boluje Dežulović
Boro / bol boluje, nikom ne kazuje / Sine Boro, ti rumena ružo / kazuj Papi što
te boli dušo / Mene boli i kurac i glava / što me reis javno opanjkava”. I na
kraju ono, “mili Papa, nemoj mi ga kleti / obećo je da me osuneti”.
Vlasnik redovan gost kolumne
ŽURNAL: Nedavno je Oslobođenje odbilo da
objavi Vaš tekst o dolasku iscjelitelja Torabija u Sarajevo. Da li ste dobili
objašnjenje zbog čega je taj tekst odbijen?
DEŽULOVIĆ: Toga dana Islamska zajednica je objavila
fetvu protiv Torabija i njegovih šarlatanskih metoda s energiziranom vodom, pa
su mi objasnili da tekst neće biti objavljen kako ne bi ispalo da se
Oslobođenje učlanjuje u Vijeće za fetve, i da cijela stvar nema nikakve veze s
činjenicom da vlasnik Oslobođenja na Torabijevim seansama proda više vode nego
Vodoprovreda BiH za vrijeme berbe grožđa u Hercegovini. Zaprimio sam službeno
objašnjenje i Mekkija Torabija kao mjeru sekularne Bosne, i otada je gospodin
Vlasnik postao, uz Kožu, redovan gost moje kolumne. Bar dok Vijeće za fetve ne
izda neku fetvu protiv Muje.
ŽURNAL: Zašto ste nastavili saradnju sa
Oslobođenjem nakon ovoga s obzirom da ste nakon sličnog slučaja prekinuli
saradnju sa Nezavisnim novinama?
DEŽULOVIĆ: Mala je razlika, jer nisam ja prekinuo
suradnju s Nezavisnim novinama, nego oni sa mnom. Meni je iz Nezavisnih
eksplicitno poručeno da se suradnja prekida jer zajebavam Milorada Dodika, i
nije tu bilo nikakvih nesporazuma. Iz Oslobođenja mi je, pak, eksplicitno
poručeno da je riječ o nesporazumu, jer da nije problem što zajebavam Muju
Selimovića. Pa ja sad s vremena na vrijeme testiram redakciju na nesporazum.
Nogometnim rječnikom, Nezavisne su meni dale crveni karton, a ja Oslobođenju
žuti.
ŽURNAL: Dva navedena teksta su na neki
način demistifikovali odnose Nezavisnih i Oslobođenja sa centrima političke i
ekonomske moći. Da li ste to uradili namjerno?
DEŽULOVIĆ: Naravno, to mi je u opisu radnog mjesta.
Kad bih davao oglas u Avazu, glasio bi: “Pružam usluge demistificiranja.”
Demokratska dekoracija Nezavisnih
ŽURNAL: Kako je uopšte došlo do saradnje
sa Kopanjom i kako je ona izgledala?
DEŽULOVIĆ: Jednostavno, nazvali su me i ponudili
kolumnu. Znao sam, naravno, kakav je odnos Kopanje i Milorada Dodika, baš kao
što sam znao da ću služiti kao demokratska dekoracija Nezavisnih, pa sam
obilato koristio te dekoracijske kapacitete. Meni je to bio izazov, jer i u toj,
kako se zove, Republici Srpskoj, postoje ljudi koji čitaju, a ne misle kao
Dodik. Bio je to mali otočić kritike republikosrpske i velikosrpske gnjileži, a
ja nešto kao diverzant duboko iza neprijateljskih položaja. Volim takve
operacije: i danas mislim da je o Dodiku budali bolje pisati u Nezavisnim
novinama nego u Oslobođenju ili Avazu; štoviše, da je o Dodiku budali općenito
bolje pisati nego ne pisati. Što se pak Nezavisnih tiče, oni su se sami
raskrinkali kad su onako šupački trijumfalno – i jasno, bez ičijeg dopuštenja –
objavili moju zabranjenu kolumnu iz Oslobođenja, likujući zbog cenzure u
Sarajevu, i to svega par mjeseci nakon što su mi je i sami zabranili.
ŽURNAL: Od kada ste prestali raditi za
Feral i od kada je on ugašen redovno radite za Globus ali često mijenjate druge
lokalne medije. Zbog čega je tako i čini li Vam se da je sve manje medija u
regionu koji su spremni da objave Vaše tekstove i generalno tekstove koji
kritikuju centre moći i prije svega religijske zajednice?
DEŽULOVIĆ: Ja sam i u Globusu počeo pisati, okružen
najgorim klajnburgerajom Slavena Letice i Lynn Montgomery, zato jer nigdje
drugdje tada nisam mogao i jer me nitko drugi nije zvao, a iz istih unutrašnjih
razloga kao u prethodnom odgovoru. I u Nezavisnim sam pisao jer nije bilo
drugih važnih i čitanih novina u Srpskoj koje bi me objavljivale, svakako ne
onih koje bi mi to ponudile. Više-manje, isto je u Sarajevu. Više-manje, zato
me nema u beogradskim novinama. Ostaju, jasno, jaki i, hm, nezavisni
internetski portali, sad već gotovo sigurno čitaniji od novina, ali ja sam
sredovječni novinar stare škole, bolesnik papira. Priznajem samo sud svoje
hartije. Ne možeš sa internetskog portala izrezivati budalaštine i spremati u
novčanik, kao kad moj drug Kožo iz Oslobođenja izreže naslov iz crne kronike
“Pucao u pravcu protivnika”, niti možeš Jerinićevom kolumnom sa sajta
Nezavisnih obrisati dupe.
ŽURNAL: Čini se i da je sve manje
kvalitetnih i provokativnih kolumni (nedavno je Zija Dizdarević otpušten iz
Oslobođenja). Zbog čega je tako?
DEŽULOVIĆ: Jer je provokacija postala žanr,
dovoljno je u tekstu spomenuti jebanje, kurac i barem jednu od tri pičke
materine, pa si provokativan i, kako ono, kontroverzan autor. Provokativan
tekst je, međutim, kvalitetan tek kad se jasno i argumentirano objasni tko
točno koga jebe i za koji kurac, te precizno, taksativno nabroje sve tri pičke
materine.
Kreteni za političku moć
ŽURNAL: Sa druge strane sve je više
kolumnista poput Ive Ćurkovića i Fatmira Alispahića koji dobijaju sve više
prostora za homofobne i fašističke kolumne. Da li smatrate da se radi o
marketinški isplativom pisanju ili je došlo do širenja “jednoumlja”, protiv
čega se već godinama borite svojim kolumnama?
DEŽULOVIĆ: Riječ je o provjerenom prožimanju moći i
novca: marketingom pravite ideologiju, pa ideologijom pravite marketing. Da bi
imali političku moć, ne trebam vam ja, nego fašistički kreten poput Fatmira Alispahića.
Kad dovoljan broj ljudi bude mislio kao Fatmir Alispahić, isplatit će vam se i
ulaganje u njega: imat ćete i glasače i čitatelje. U političko-medijskom
marketingu to se kaže “i ovce i novce”. Šišanjem ovaca imate profit, a profitom
šišate ovce. Vama dobro, a ovce misle da je i njima.
ŽURNAL: Doživljavate li to kao svojevrsni
osobni poraz?
DEŽULOVIĆ: Iskreno, ne, jer bi to značilo da usluge
pisanja po novinama vršim s ambicijom da napravim novi, bolji svijet, ili barem
na njemu jedan mali novi, bolji poluotok. Historija nas je učila da nikad nije
ispalo dobro kad se pravio cijeli jedan novi, bolji svijet, već kad su se
boljima pravile male stvari. Znate kako kažu, “tko promijeni četkice anlasera,
promijenio je cijeli svijet”. Imam četrdeset i sedam, već dobrih trideset
godina znam da život nije parlamentarna demokracija, i da u stvarnom životu
većina nikad nije u pravu. Meni je mjesto u manjini, tu se dobro osjećam, tu
sam, što bi rekli Hrvati, svoj na svome. Ako se, uostalom, ikad predomislim i odlučim
napraviti novi, bolji svijet, na dobrom sam položaju, jer to se može samo s
margine. Nikad većina nije mijenjala svijet, niti je išta dobrog donijela. Da
se pitalo većinu, još bismo bili na istom baobabu u Africi, jahali grane i
krezavo se smijali onoj budali s vizijom što je sišla dolje, umislivši da može
hodati na dvije noge i polugom zatući mamuta.
ŽURNAL: Hrvatska je na vratima EU, Srbija
je sve bliže a BiH se još uvijek nije ni pošteno potrudila da tamo krene. S
obzirom da živite na relaciji Split-Beograd-Sarajevo, kako sve to izgleda iz
Vaše perspektive?
DEŽULOVIĆ: Mali ispravak netočnog navoda, ja
nažalost ne živim i u Sarajevu, tamo imam samo neku rođenu braću. Iz te
perspektive, meni cijela stvar izgleda kao povijesna šansa Bosne i Hercegovine.
Kad jednom, naime, i Hrvatska i Srbija i Crna Gora budu u Europskoj uniji,
izolirana BiH će biti kao Švicarska – mali, neutralni tronacionalni otok usred
EU. Ostaje vam onda još samo naučiti praviti satove i sir, patentirati bosanski
švicarski nož, multipraktičnu čakiju sa šrafcigerom, šestarom, kompasom i
otvaračem za flaše i konzerve, i sačekati jedno šest stotina godina bez rata.
Ukratko, Bosna i Hercegovina će postati balkanska Švicarska čim se tri naroda
dogovore, dakle kad otkriju da noževi služe za otvaranje konzervi i flaša, kad
travnički sir bude imao rupe, romanijski svizac nauči praviti čokoladu, a
gatačke krave budu ljubičaste.
ŽURNAL: Znači, nikad?
DEŽULOVIĆ: Uvijek vam ostaje Europska unija.
ŽURNAL: Koje je “tle” danas najplodnije
za stvaraoce Melodija Bljeska i Oluje?
DEŽULOVIĆ: Svako, ako je dobro pođubreno. A nama
na Balkanu, šućur Jehovi, đubradi ne nedostaje.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.