Darko Hrgić: Klasika, svadbe i sahrane
Darko Hrgić je mladi profesor muzike i multiinstrumentalista iz Sarajeva. Diplomirao je na Teoretsko pedagoškom odsjeku na Muzičkoj akademiji u Sarajevu, koju je ponovo upisao – ovaj put Odsjek za solističku gitaru. Uskoro treba i da magistrira. Trenutno radi kao profesor gitare u Osnovnoj muzičkoj školi Novo Sarajevo i svira gdje stigne. Svira gitaru, bas gitaru, kontrabas, klavir, harmoniku, bas prim, ferde, bisernicu, klarinet, saz, bubnjeve, itd., a također i pjeva.
Razgovarao: Adnan Učambarlić, Radiosarajevo.ba
Radiosarajevo.ba: Kako je došlo do toga da se počneš baviti
muzikom?
Darko Hrgić: Sve je počelo u ratu. Počeo sam svirati sa pet godina. Moja sestra
je tada išla na časove kod jedne eminentne profesorice – Mile Rakanović.
Stanovala je na Otoci te je okupljala djecu kako bi ih sklonila od granata i
davala im časove. Ti časovi su znali trajati po sedam, osam sati. Tako sam i ja
došao sa sestrom. Prvi čas, profesorica mi uopće nije pokazala tonove niti
držanje gitare, već mi je namjestila ruku i rekla da odsviram Sorovu etidu u C-duru, koju sada sviraju
klinci u drugom razredu. Ja, naravno, nisam imao pojma. Mama i sestra su me
tada posjele da vježbam, budući da sam imao samo sedam dana fore da je
pripremim. I pripremio sam je. Tako je sve krenulo. Kasnije sam se dvoumio
između umjetničke i muzičke srednje škole, ali je prevagnula muzika.
Radiosarajevo.ba: Tezge ili koncerti?
Hrgić: Kada sam odsvirao svoju prvu tezgu, baš za lovu, imao sam 13 godina i
tada sam prvi put zasvirao u kafani. I to je odlično prošlo. Baš se sjećam kako
smo sjedili u Marqueeju, svi rokeri i metalci, i ja im govorim kako imam jednu
kratku svirku na nekom vjenčanju, od sedam do devet. Pitali su šta, a ja sam
rekao – narodnjake. Naravno, odmah su me počeli zezati kako sam prodana duša,
itd. Ja tu veče, uglavnom, zaradim 480 KM. Uđem opet u Marquee, a s vrata me
počnu pitati 'Narodnjak, jel' bilo Šabana?', i sl. Rekao sam 'Jeste, de okreni
svima turu' i izvadim lovu na sto. Tada se priča promijenila, a od toga je sve
i krenulo.
Što se tiče većih koncerata, najveći koji sam imao bio je u Atini, na
takmičenju Eurovoice, nekoj vrsti Evrovizije za mlade bendove. Bili su prisutni
predstavnici svih evropskih država, a ja sam svirao sa bendom Catch Up Paradise.
Tamo smo dospjeli tako što smo pobijedili u izboru između nekoliko domaćih bendova na jednoj internet stranici.
Zanimljivo je da je taj koncert uživo prenošen u svim evropskim državama,
uključujući i Tursku i Rusiju, izuzev u BiH. Koncert je pratilo oko 140 miliona
ljudi. U našim medijima nije bilo ni riječi o tome, izuzev u listu Azra, gdje
je dva puta izašao kratki članak da se
mi pripremamo, a nakon koncerta – izašla je naša slika sa Pamelom Anderson,
koja je vodila program. Tada su nastupili i Enrique Iglesias i Anastacia.
Imali smo i jednu nezgodu tada – pjevač nas je napustio dvije sedmice prije
takmičenja. Problem je nastao u tome što je on tenor i pjesma je pravljena za
njegovu intonaciju, a ja sam bas bariton. Tako sam ja morao pjevati umjesto
njega, iako mi je bilo previsoko. Malo sam se proderao na sceni, pa smo
izgubili neke bodove, ali smo opet bili 16. Što, opet, nije loše za
konkurenciju od 40 i nešto zemalja.
Također, sviram i u kulturno-umjetničkom društvu, pa nastupamo orkestarski i sa folklorom te smo nastupali po cijelom svijetu. Od evropskih zemalja - nisam još bio jedino u Britaniji i Skandinaviji. Nasupali smo čak i u Kini, gdje sam pjevao u horu.
Radiosarajevo.ba: Pjevaš samo u horu ili?
Hrgić: Pa, pjevao sam kao bek vokal na koncertu Zdravka Čolića, a radio sam sa
manje-više svim ovim pjevačima kao bek vokal, u horu ili ansamblu.
Radiosarajevo.ba: Sviraš li trenutno s nekim bendom?
Hrgić: Trenutno imam nekoliko bendova koji „aktivno“ rade. Tu je Pink Panther, kojem uskoro planiramo
promijeniti ime, budući da planiramo raditi autorske materijale, a ime je već
zaštićeno. Zatim je tu Fatalista i Manupulator, što je radni naziv benda.
Fatalista je reper, Emir Mešanović, a mi smo bend koji ga prati. To je trenutno
jedini live hip hop bend ovdje koji prati nekog repera. Imamo već materijal za
demo album te ga još samo treba snimiti. Također, imam i taj bend orijentiran
na svadbe, sa kojim radim već 10 godina. Sviramo narodnjake, starogradske,
sevdalinke, ali ne i papanluke. Tri puta smo svirali i sahrane, ali su tu bile
specifične muzičke želje. To je naš posao i radimo ga najbolje što znamo, to
više nema veze sa emocijama. Svirali smo mi i sunećenja, krštenja, zaruke,
rođendane, samo još nismo razvod.
Radiosarajevo.ba: Koliko je teško napraviti switch u glavi i
prebaciti se sa klasike i rock n' rolla na narodnjake?
Hrgić: Pa, vidi ovako – ja pravo volim blues i funk. Naravno, kada sviraš
sevdalinku – nećeš tako svirati. Ipak, dođe dosta mjesta u svirci kada ja sebi
dam oduška i ubacim neke funky momenta u narodnjačku svirku. Niko od nas u tom
bendu nije narodnjak. Svi smo mi iz nekih različitih stilova. Npr., klarinetista
nam je isto tako fakultetski obrazovani muzičar, a bubnjar svira prilično
pankerski. Vrlo je specifična ekipa i ima dosta miješanja stilova. Sve sviramo
na svoj način. Kada smo svirali sa Hankom Paldum i odradili njene pjesme na
svoj način, žena je na mikrofon rekla 'Joj, to, jebote'. U biti, nije se teško
prebaciti, ali ja, radi sebe, ubacujem neke momente gdje mislim da treba.
Radiosarajevo.ba: Može li danas školovani muzičar danas
živjeti u Sarajevu, a da ne radi tezge?
Hrgić: Školovani muzičari imaju veliki problem što su, uglavnom, usko
orijentisani samo na klasiku, a samo mali broj njih može da napravi taj switch
i prebaci se na nešto drugo. Muzičar
mora već od srednje škole da počne da praktikuje neku takvu vrstu rada, da bi
mogao i nakon akademije da tezgari. Muzika je, kao i svaka druga umjetnost,
dosta zeznuta. S tim da muzičari imaju dosta više prostora da zarade nego,
npr., kipari i slikari. Tezga je mnogo specifična.
Radiosarajevo.ba: Kakva je situacija na autorskom planu?
Hrgić: Prije sam se više bavio pisanjem. Tekstove ne radim, Imam jedan ili dva
teksta koji su OK, ali to je više intimno. Meni su dragi zbog bendova u kojima
sam nekada svirao. Pišem muziku i aranžmane za bendove u kojima sviram. Naravno
- uz konsultacije sa kolegama iz benda, budući da ne volim biti namćor.
Postavim neke stvari, pa dorađujemo. Što se tiče klasičnih kompozicija za
gitaru – imam nekih ideja, ali ih još ne bih realizirao dok nešto ne napravim
sam na tom polju, tj. dok se tehnički ne osposobim. Imao sam veliku pauzu u
klasičnoj muzici, dugu gotovo osam godina, pa se još uvijek vraćam u formu.
Radiosarajevo.ba: Predaješ i u osnovnoj muzičkoj školi, kako
je raditi sa djecom?
Hrgić: Imam nekoliko učenika koji su izvrsni. Putujemo po inostranstvu i
osvajamo nagrade. Nemam klince koji su roboti-takmičari, ali ako nastave ovako
raditi i baviti se muzikom – garantujem da će biti upamćeni, ne samo kod nas –
već i u regionu. Imam jednog dječaka koji svira srednjoškolski program, a
četvrti je razred.
Radiosarajevo.ba: Je li bilo nekih nagrada i za tebe?
Hrgić: Jeste. Osvajao sam nagrade kao solista na gitari, u kamernoj muzici te
kao pjevač.
Radiosarajevo.ba: U bližoj budućnosti, kojem se smjeru
planiraš okrenuti? Sviranje ili prosvjeta?
Hrgić: Ja o tome već godinama razmišljam. Na području klasične muzike i rada u
školi, planiram svoj pedagoški rad dovesti do nekog drugog nivoa – da imam
učenike koji će se stvarno truditi i biti izvrsni gitaristi i muzičari, ali s
druge strane, planiram da i ja sam koncertriram i izvodim djela i nadam se da
ću uspjeti da oboje radim usporedo. Što se tiče svirki sa strane – i to je moj
život. Ne bih mogao to tek tako da batalim. Volim to raditi.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.