Billain: Eksperimentalnost bez obzira na kontroverzu

Radiosarajevo.ba
Billain: Eksperimentalnost bez obzira na kontroverzu

Adis Kutkut aka Billain je svojim originalnim i melodičnim zvukom našao svoje mjesto kako na domaćoj, tako i na svjetskoj Drum 'n' Bass i Neurofunk sceni.

Knowledge Magazin ga je ove godine stavio na svoju listu od top 10 najboljih DNB producenata za 2012. godinu, a pjesma Panika u njegovoj produkciji će se naći na novom albumu Ede Maajke.

Donosimo pozadinu cijele priče.

Razgovarala: Lejla Čolak, Radiosarajevo.ba

Radiosarajevo.ba: Otkada postoji interes za muziku i kad je sve skupa postalo 'zvanično', odnosno - kad je nastao 'Billain'?
Billain:
 Billain je vjerovatno nesvjesno nastao negdje u jedanaestogodišnjaku, tad sam počeo intenzivno crtati stvari koje su nakupile u nekom dječijem univerzumu. Nakon toga slijedi moj prvi kompjuter - 1997. godina i period srednje škole u kojoj sam bio izrevoltirani 'computer freak' billy – čije se ime i zadržalo do finalne forme 'Billain'.

Prva produkcija nastala je '98.-'99., kada je Sarajevo složila techno groznica. Pod prvim probnim imenom kao 'Dj Toxik', imao sam oko 300 techno traka, ali moja mladost i nepovezanost sa ostatkom svijeta nije uspjela da izbaci nijedan demo nigdje, osim u mojim mixevima na par radiostanica. Prve nastupe sam imao kao liveact dj sa tada postojećom scenom gdje su između ostalog bili Ferra, SanjinSub, Chux, Dj Enis, itd. na nastupima kao sto je 'Electronic Connection', 'Drum Code', EvlTrks, itd. Ubrzo nakon toga zamjenio sam prioritete, okrenuvši se više muzičkoj produkciji.

Najviše sam volio eksperimentirati, ali do toga sam morao doći praveći i druge žanrove kao što su techno, hiphop, ambijental. Hiphop je bila lijepa stvar po nivou domaće potražnje, pravio sam mnogo instrumentala ostalim domaćim hiphop grupama. Ipak, zadržavanje na nekoliko žanrova nije bilo dovoljno za moju znatiželju. Želio sam naučiti sve što se moglo naučiti u pravcima koje sam mijenjao. Čitao sam mnogo o produkciji, gledao videe istog – tome je bilo posvećeno dosta mog vremena, i na sreću - ostao sam nezasitan.

Radiosarajevo.ba: Neurofunk Drum & Bass. Zašto baš ovaj žanr, po čemu te najviše intrigira i kakva je tvoja muzička filozofija?
Billain:
 Neurofunk je sa jedne strane jedini pravac koji ima solidan ritmički aspekt, gdje se čak i najveća laička skupina ne može izgubiti u klubu, a pritom sadrži stvari koje nikad prije nisu oprobane – to je žanr sa minimum pravila. Rezultati ovog žanra su 'cutting edge' futuristički zvukovi koji imaju itekako duboku priču. Svako ko posjeduje malo mašte može da vidi SF novele u svakoj traci koje se prave i po godinu, dvije, sve dok sve to ne sazrije u nešto što je uspjeli eksperiment.

Neurofunk je jedan od samo par žanrova koji je jako blizak 'Sound design' profesiji, filmskoj ili reklamnoj, koja je jako zahtjevna i trenira muzičku filozofiju i simbiozu muzike i zvuka na sasvim novom nivou, i što je najvažnije - trenira uho. I prije nego što shvatite, imate jednu od onih profesionalnih deformacija gdje ste istrzano istrenirani da doslovno slušate sve zvukove oko sebe, čak i kad ste negdje napolju sa prijateljima - slušate kako je svaka muzika konstruisana. Neurofunk je bio i ostat će neprevaziđen žanr po pitanju balansa nauke zvuka i melodičnosti.

Radiosarajevo.ba: Muzička inspiracija. Koja su imena (ne samo i isključivo iz svijeta muzike) imala najveći utjecaj na tvoj dosadašnji rad?
Billain:
 Muzika me je privukla isključivo kao popratni element dobrih filmova. Nikad nisam bio jedan od onih obožavaoca muzičkog mainstream domaćeg/stranog standarda - ja ne poznajem 99% domaće muzičke scene, kada se radi o izvođačima/umjetnicima.

Sjećam se dobro da se taj 'klik' desio u kod Stanley Kubrickove 'Odiseje' ili John Carpenterovog filma 'The thing' i naravno 'Blade runner' nekih osamdesetih. Možda sam bio premlad za takve filmove, ali sad shvatam da to nije moglo biti nikako drugačije, jer se nakon toga cijelo djetinjstvo pretvorilo u umjetnost.

U zadnje vrijeme, sve što slušam su promo materijali koje mi šalju izdavačke kuće i umjetnici, a tu i tamo volim poslušati soundtrack pokojeg filma, Hanz Zimmerove opasne trake za 'Inception' naprimjer, ali isto tako volim zalutati i poslušati nešto sa čime se ranije nisam susretao.

Radiosarajevo.ba: Radio si produkciju za najnoviju pjesmu Ede Maajke – Panika; kako je uopšte došlo do suradnje i čija je to ideja bila?
Billain:
 Do suradnje je došlo u vrijeme mog ''hiphop'' perioda produkcije, nešto prije prvog Edinog albuma ''Stig'o ćumur'' koji je tad bio početak Edine potrage za novim idejama. Kroz moj portofolio, Edo se upoznao malo bolje sa stvarima kojim se ja bavim i aspektima različitosti moje produkcije od ostalih. Nakon toga, došao je na ideju da se realizira album koji sadrži, kako moje, tako i mnoge druge instrumentale drugih umjetnika, radi pažljivo probranog šarenila na albumu.  Tako je suradnja počela, a na kraju smo bili prezadovoljni albumom, da bi sada cijela priča sa novim Edinim albumom krenula potpuno novim tokom na jednom višem nivou.

Panika je traka koja sadrži sve – muzikalnost i buntovnički stav prema pokvarenom sistemu, izlazi van okvira uskog shvatanja i, kroz mudar naučnofantastični plot priča o evoluciji ljudskog uma - čisti neurofunk. Stvar nije mogla biti bolje izbalansirana na tankoj niti između striktnog i apstraktnog. 

Radiosarajevo.ba: Pored Ede Maajke, izdvoji nam još neka imena sa naše muzičke scene sa kojima si radio ili bi volio surađivati?
Billain:
 Vela havle band - cijeli njihov novi album u progresu je rađen pod nekim mojim scenarijima uz nagovještaje što gitarsko bubnjarskih, tako i vokalno klavijaturnih momenata benda. Simbioza je rezultirala jednim jako interesantnim organic/synthetic dubinama u paketu dobrog i inovativnog  albuma koji treba izaći ove godine.

Radio sam i neke remixe za Mayera, radim par remixa za Generala Woo-a, a imam ideju i za jedan domaći mixtape. To bi bilo to kada je u pitanju domaća scena, a moja snaga je koncentrisana na što šire područje.

Radiosarajevo.ba: Knowledge Magazine te prošlog mjeseca stavio na top listu jednog od deset najboljih drum & bass producenata za 2012. godinu. Iskreno, kako si se osjećao kad si prvi put čuo tu vijest? 
Billain:
 Da budem iskren, bio sam iznenađen, zbunjen i euforičan. Radi se o veteranskom magazinu koji zna znanje i biti na njihovoj toj top listi nije bio nimalo lak zadatak, jer sad moram da opravdam taj članak u magazinu - to je najbitnije od svega.

Trebalo je trinaest godina da dođem tu - tako ja gledam na sve to skupa. Fanovi su podržali, jedni su rekli da je sve to bilo i očekivano, drugi su se malo bolje upoznali sa ''Billain'' projektom, a treći su izdavači. I ne želim nijednu grupu da razočaram – poštujem mase. 

Radiosarajevo.ba: Koje svoje nastupe dosad bi izdvojio kao najznačajnije?
Billain:
 Prije svega - debi nastup u Brigtonu u Velikoj Britaniji pod organizacijom Rise Audio izdavača. Svirao sam pod pratnjom MC AD-a jednog od redovnih zlikovačkih mc-ja koji prati čak Pendulum, a ekipa je bila na nogama do ujutru. Zatim Exit festival, Burning the beach je bio simpatičan radi Visa. Nastup u Grazu također radi gostoprimstva.

Radiosarajevo.ba: Pored muzike, čime se još baviš?
Billain:
 Zvukom. I zdravljem. Ponešto znam i nacrtati i dan danas, što sliku, što grafite, ili pokoji dizajn logotipa ili neobičnih eksperimentalnih vizuala.

Radiosarajevo.ba: Planovi za ubuduće? Novi projekti, novi nastupi, ploče?
Billain:
 Mnogo novih ploča naravno.  Potražnja je svakim danom veća, redovno pristižu nove ponude što da radim remixe drugim umjetnicima, što da dogovorim nove ploče ili digitalu – na tome radim svaki dan.

Zatim – DMRdisplay, saradnja sa Damirom Lichinom koji je vizualna ekspresija ''Billain'' projektu uživo, tako da radimo na tim idejama aktivno.

Moj novi alter ego pod imenom ''Aethek'' istražuje eksperimentalno bez obzira na muzičku kontroverzu, apsurde i odbojnosti; nešto kao šizofreničarski ventil koji ide iza muzikalnosti i pokušava da zvuči vanzemaljski. I naravno, mixtape sa domaćom hiphop scenom.


Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije