Znate li da vam ova rupica u avionu može spasiti život? Evo na koji način

0
Radiosarajevo.ba
Znate li da vam ova rupica u avionu može spasiti život? Evo na koji način
Foto: Youtube / Rupica na avionskom prozoru

Putnici leta Southwest Airlinesa iz Chicaga za Newark nikada neće zaboraviti strah koji su osjetili kada je u srijedu, 15. novembra, u avionu napuknulo staklo na prozoru i to dok su bili u zraku.

Ipak, osim panike i straha, ništa se putnicima nije dogodilo jer pritisak u kabini nije pao i nije bilo potrebe za disanjem kroz maske za kisik.

Sigurno su sletjeli na najbližu zračnu luku u Clevelandu.

Travnjak stadiona Rođeni posut kiselinom iz drona, predsjednik Veleža: "Policija je sve vidjela"

Travnjak stadiona Rođeni posut kiselinom iz drona, predsjednik Veleža: "Policija je sve vidjela"

A kako to da staklo nije skroz puknulo?

Vjerovatno ste primijetili, dok ste putovali avionom, da se pri dnu svakog prozora nalazi rupica. Ta rupica postoji zbog sigurnosti, a zadužena je za regulaciju pritiska na prozorsko staklo koji dolazi iz kabine te vanjskog dijela aviona tako što propušta malo zraka. Osim toga, uloga te rupice je i sprječavanje zaleđivanja i zamagljivanja.

Pogledajte: Avion zbog silovitog vjetra u zadnji tren morao odustati od slijetanja

Pogledajte: Avion zbog silovitog vjetra u zadnji tren morao odustati od slijetanja

Prozori na avionima napravljeni su od tri sloja, vanjskog, srednjeg i unutrašnjeg- od akrila i stakla. Sigurnosna rupica nalazi se na srednjem sloju, prenosi Daily Mail.

Da pojasnimo, nakon polijetanja i penjanja, pritisak vanjskog zraka je u stalnom padu, dok je pritisak zraka u kabini u stalnom porastu.

Zbog velike razlike između pritisaka, prozori na avionima su pod velikim pritiskom i mogli bi se oštetiti, ali rupica na srednjem staklu je tamo kako bi to spriječila.

Također, kada vanjski sloj pukne, preostala dva su dovoljno čvrsta da izdrže do slijetanja na najbliži aerodrom.

Zašto su prozori na avionu okrugli, a ne četvrtasti?

I to je zbog veće sigurnosti. Prvi komercijalni avion izrađen 1952. godine imao je četvrtaste prozore, a to je bilo pogrešno. Takvi prozori nisu mogli podnijeti razliku u pritiscima izvana i unutra te su često pucali. Nakon nekoliko nesreća, stručnjaci su shvatili kako su okrugli prozori puno bolji i izdržljiviji.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije