Maroko: Otkriveni fosili najstarijeg Homo sapiensa

Maroko: Otkriveni fosili najstarijeg Homo sapiensa
CNN / Eva Lipzig, Philipp Gunz
Najstariji ostaci Homo sapiensa pronađeni su u Jebel Irhoudu u Maroku.

Ostaci stari 300.000 godina predstavljeni su jučer u žurnalu Nature. To znači da su stariji za 100.000 godina od onih koji su do tada smatrani najstarijim primjerkom.

Ovo je prvo otkriće ove prirode u sjevernoj Africi koje širi "kolijevku čovječanstva". Fosili, koji uključuju vilicu i dio lobanje, pripadaju pet različitih osoba, uključujući tri mlađe osobe, adolescenta i dijete staro osam godina.

Naučnicima je fascinantna činjenica da oni predstavljaju "trenutak evolucije" - izgled lobanje je kao u modernog čovjeka, no mozak je izdužen i karakterističan za rane ljude.

Sve je više dokaza koji upućuju na to da se ljudska loza razilazila od Neandertalaca i Denisovaca prije 500.000 godine, što bi značilo da smo im zapravo više bliski srodnici nego direktni potomci. Prije ovog otkrića, mislilo se da su rani moderni ljudi živjeli u Africi prije 200.000 godina. No, šta se desilo u međuvremenu?

Iako se sa sigurnošću ne može reći, naučnici tvrde da postoji mogućnost da je bilo više hominina tj. ljudskih predaka koji su se "preklapali".

Vođa studije i paleoantropologist Jean-Jacques Hublin, kaže da kada bi danas vidjeli Homo sapiense od prije 300.000 godina, bili bi skoro poput nas. Kratka i ravna lica, sa sličnim dentalnim aspektima. Jedino što ne bi bilo oblikovano isto jeste njihov mozak.

"Priča o našoj vrsti posljednjih 300.000 godina se uglavnom odnosi na evoluciju našeg mozga i njegove mutacije", zaključio je Hublin.