Nedostatak aviomehaničara postaje krizni problem: Stručnjaci ističu rizik za sigurnost aviona
Prvo je nedostajalo pilota, sada nema dovoljno aviomehaničara. Manjak kvalifikovanog osoblja na globalnom tržištu nije samo problem poslovanja, nego i ugrožava bezbijednost, upozorilo je njemačko osiguranje Allianz.
Allianz u studiji objavljenoj u srijedu navodi da je manjak aviomehaničara, od kog prevoznici i aerodromi godinama zaziru, sada prerastao u stvarnost.
Deficit ne produžava samo radove na održavanju aviona, nego "očigledno," uprkos kontroli, povećava rizik incidenata. Osiguranje pritom ukazuje da samo u Sjevernoj Americi nedostaje 12-18.000 aviomehaničara.
Istraživanje o učenicima u BiH: Informacijska pismenost i vještine na alarmantno niskom nivou
Prethodnih par godina, u fokusu je bio manjak pilota, jer su mnogi prevoznici u pandemijskoj krizi otpuštali osoblje koje potom dugo nisu uspijevali da zamijene. Taj problem je u međuvremenu uglavnom riješen, ali sada nema dovoljno zemaljskog tehničkog osoblja.
Analitičari to pripisuju neočekivano snažnom oporavku avioprevozničke industrije poslije pandemije COVID-19. Naime, ove godine se očekuje globalno rekordni saobraćaj u putničkom avioprevozu, piše dpa.
Allianz naglašava da "incident" ne znači nužno i pad aviona. Prošle godine u svijetu nije pao ni jedan putnički avion. Najveći dio, oko dvije trećine prijavljenih incidenata tiče se sudara u zraku sa pticama ili rulanja aviona u teren iza kraja piste.
Autori studije su analizirali više od 32.000 slučajeva prijavljene štete od 2019. do 2024. Ukupno potraživanje obeštećenja je izašlo na oko 14 milijardi eura.
Prema učestalosti, poslije sudara u vazduhu i letačkih incidenata koji čine 63 posto slučajeva, sa 22 posto slijede tehnički kvarovi i propusti kontrole kvaliteta.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.