Da li ćemo se uskoro oprostiti od barkodova? Evo šta će ih zamijeniti
Nakon više od 50 godina sveprisutnosti, organizacija koja nadgleda svjetske barkodove sprema se poslati ih u kantu historije.
GS1, međunarodna neprofitna organizacija koja održava globalni standard za bar kodove, kaže da će oni biti zamijenjeni novom kvadratnom verzijom koja može pohraniti mnogo više informacija o proizvodima. Anne Godfrey, izvršna direktorica GS1 UK, rekla je da je skoro polovina britanskih trgovaca već ažurirala svoje blagajne kako bi se prilagodila novim kodovima.
"Ovo se radilo neko vrijeme, ali pandemija koronavirusa ga je zaista ubrzala", rekla je. "Tokom pandemije svi su se navikli da usmjeravaju svoje telefone na QR kodove u pubovima i restoranima kako bi pristupili jelovniku. Sve češće se QR kodovi koji donose dijelove informacija već pojavljuju na prednjoj strani mnogih proizvoda", rekla je.
Kristijan Iličić podijelio lijepu priču sa putovanja: Zaljubili se putnik s Jamajke i Bosanka Zana
"Vrlo brzo ćemo se oprostiti od staromodnog barkoda i svaki proizvod će imati samo jedan QR kod koji sadrži sve informacije koje su vam potrebne." Tradicionalni bar kodovi mogu sadržati samo sedam osnovnih informacija – naziv proizvoda, proizvođača, tip, veličinu, težinu, boju i, što je najvažnije, njegovu cijenu. Postali su toliko ključni za svakodnevno funkcionisanje većine supermarketa da je postalo nemoguće kupiti proizvod osim ako na njemu nema bar koda.
Kada se skeniraju na blagajni, broj na barkodu se uparuje s ogromnom bazom podataka proizvoda kako bi se osiguralo da su kupci ispravno naplaćeni. Novi QR kodovi sadrže mnogo više informacija o proizvodima, kao što su njihovi sastojci, svi alergeni koje sadrže, pa čak i prijedlozi recepata, kojima potrošači mogu pristupiti putem svojih pametnih telefona.
Godrey je rekla: "Stari bar kodovi rade ono što kažu na konzervi - pipnu, kažu vam cijenu i izvode vas iz radnje. Ali današnji potrošači žele mnogo više informacija o proizvodima koje kupuju. Sljedeća generacija bar kodova će dati veću snagu potrošaču. Maloprodavci će morati da se nadograde ili će biti ostavljeni."
Barkodove su izmislili američki diplomirani naučnici Norman Joseph Woodland i Bernard Silver kasnih 1940-ih, ali su se pojavili u prodavnicama tek decenijama kasnije. Prvi bar kodirani proizvod koji je ikada skeniran bio je pakovanje žvake Wrigley's Juicy Fruit u supermarketu u Ohaju 1974. godine. Od tada, GS1 je registrovao bar kodove za više od 200 miliona proizvoda širom svijeta.
Iako su osnovni prema današnjim standardima, ne postoje dva ista barkoda. Linije na barkodu mogu se preurediti kako bi se registriralo do deset triliona različitih proizvoda. Studija koju je naručio GS1 pokazala je da 96 posto vodećih maloprodajnih menadžera u Velikoj Britaniji očekuje još jednu transformaciju maloprodajne tehnologije. Također je otkriveno da je 46 posto trgovaca već nadogradilo svoju tehnologiju naplate kako bi se prilagodili QR kodovima, a još 52 posto će to učiniti u narednoj godini.
Novi GS1 kodovi se trenutno testiraju u 48 zemalja, uključujući i Morrisons supermarkete u Velikoj Britaniji. Mnogi vodeći brendovi, uključujući PepsiCo, Proctor & Gamble, L'Oreal, Amazon i američki prehrambeni gigant Walmart su već uključeni.
Očekuje se da će potpuno međunarodno uvođenje novih QR kodova biti završeno do 2027. godine. Godfrey je rekla: "Izum barkoda je jedna od velikih, neispričanih priča u historiji našeg modernog svijeta. Koristi se češće od Googlea".
"Nećemo slaviti smrt skromnog barkoda, ali vrijeme je da se dugo oprostimo od njega."
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.