Crveno, žuto, zeleno: Naučnici predlažu novo svjetlo na semaforima, zašto?

1
Radiosarajevo.ba
Crveno, žuto, zeleno: Naučnici predlažu novo svjetlo na semaforima, zašto?
Foto: Pexels / Ilustracija / Semafor

Crveno, žuto, zeleno – bijelo? Svako dijete zna koje su boje svjetla na semaforu. Barem ova tri sadašnja. Ali ako se istraživački tim bude pitao, mogao bi se dodati još jedan.

Prema znanstvenicima s Državnog sveučilišta Sjeverne Karoline u Raleighu, s pojavom autonomnih automobila potrebna je četvrta boja semafora: bijela. Time bi se trebala znatno poboljšati protočnost saobraćaja.

Osnovna ideja: kako bi se snašli u saobraćaju, autonomni automobili komuniciraju s drugim vozilima, ali i s objektima kao što su semafori. Prema riječima istraživača, kada se autonomni automobil doveze do semafora, svijetli bijelo. Svi autonomni automobili koji tada ulaze u raskrsnicu međusobno pregovaraju o prednosti prolaza pomoću računalne tehnologije.

Bijela kuća ponovila da je SAD protiv izraelskog kopnenog napada na Rafah

Bijela kuća ponovila da je SAD protiv izraelskog kopnenog napada na Rafah

Za sve ostale sudionike u saobraćaju bez autonomne vožnje i dalje vrijede poznate boje crvena, žuta i zelena; bijela signalizira ovim vozačima da mogu pratiti autonomni automobil ispred sebe.

Koncept je predstavljen u tehničkom časopisu IEEE Transactions on Intelligent Transportation Systems. Autonomna vozila upravljaju prometom direktno jedno s drugim i nezavisno – prema znanstvenicima, to ima više smisla nego da ga regulira semafor: 'Ako se npr. prekine komunikacija sa semaforom ili dođe do vremenskog kašnjenja, distribuirani računalni sistem može kontrolirati protok prometa koji i dalje teče glatko", citira golem.de znanstvenika Alija Hajbabaiea.

Simulacije bi pokazale da bi se protok saobraćaja poboljšao – što bi također smanjilo potrošnju goriva i zagađenje okoliša.

Do sada su to bile čiste računalne simulacije. Istraživači također priznaju da autonomna vožnja neće biti dostupna posvuda u bliskoj budućnosti, niti da će gradovi u kratkom roku napraviti hiljade novih semafora.

Ipak, projekt će uskoro biti ispitan u praksi, primjerice u lučkim područjima, gdje je sve više automatiziranih vozila na cestama. A igra li neki drugi čimbenik ulogu u provedbi kakvoj se nadamo – ljudsko biće – sasvim je drugo pitanje.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (1)

/ Povezano

/ Najnovije