Stiglo objašnjenje: Evo kako je putnički avion 'slučajno probio zvučni zid'
Jedan let je uspio stići do odredišta malo ispred plana... trik je bio jednostavno letjeti brže od brzine zvuka.
Stizanje na odredište ranije tokom dugog leta je uvijek dobra stvar.
Međutim, jedan let iz SAD-a prema Velikoj Britaniji i Europi završio je stizanjem puno ranije - zbog neočekivane brze vožnje preko Atlantika.
Ovo je posljednji snimak helikoptera: Gusta magla uzrokovala pad, četiri osobe poginule
Prošlog mjeseca, jedan let Virgin Atlantic-a iz Washingtona za London navodno je postigao maksimalnu brzinu od preko 800 milja na sat, što je znatno iznad brzine zvuka (767 milja na sat).
To je vrsta brzine koja nije viđena u putničkom avionskom saobraćaju od povlačenja Concorde flote 2003. godine.
[twitter]https://radiosarajevo.ba/magazin/tech/predstavljen-civilni-avion-koji-leti-brze-od-zvuka-ima-veoma-zanimljivu-mogucnost/528948[/twitter]
Ovaj porast brzine značio je da su putnici stigli 45 minuta prije planiranog vremena.
Uzrok su bili ogromni vjetrovi u atlantskom mlazu, pružajući avionima ogroman vjetar u leđa.
Glasnogovornik Virgin Atlantica komentirao je incident i objasnio da se aviokompanije pripremaju za takve stvari.
Glasnogovornik je rekao: "U Virgin Atlanticu procjenjujemo sve čimbenike u vezi s vremenom, uključujući mlaznice. Korištenje snažnih vjetra u leđa povezanih s mlaznicom povećava učinkovitost goriva aviona, smanjuje emisije i može koristiti našim putnicima s ranijim dolascima na njihovo odredište.
Prilikom planiranja rute aviona i letne razine, sigurnost i udobnost naših putnika i posade uvijek su naša najvažnija prioritet i nikada se ne kompromituju."
A recent jet stream over the mid-Atlantic propelled eastbound flights to speeds beyond the sound barrier, with one Virgin Atlantic flight hitting 802 mph, outpacing the speed of sound without actually breaking the sound barrier. pic.twitter.com/PefSJTGpr0
— Simply Explained (@Savjee) February 29, 2024
Unatoč toj ogromnoj brzini aviona, stručnjaci tvrde da avion tehnički nije prešao zvučnu barijeru.
Ta metrika je zapravo relativna, a zrak oko aviona također se kretao jako brzo - što znači da se sam avion kretao svojom normalnom brzinom.
Prema američkoj Nacionalnoj meteorološkoj službi, neki od tih vjetrova bili su brzi 265 milja na sat, pa je pojačanje koje se pružalo avionima bilo značajno.
Možda nije iznenađujuće da se mnogo znanstvenika trenutno bavi općim povećanjem prosječne brzine vjetra u atlantskom mlazu, a jedna vrlo istaknuta teorija je da je sve povezano s klimatskim promjenama, piše Unilad.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.