Ekskluzivno: Luciano Benetton za RadioSarajevo
"Kralj moderne vune i car utopije", Luciano Benetton jučer je posjetio Sarajevo povodom nedavno otvorenih radnji u našem gradu- Sisley, Playlife i Undercolours. Luciano Benetton je osnivač i generalni direktor Benetton carstva u kojem se nalaze United Colours of Benetton, Undercolours (Benettonov produžetak za veš i kupaće kostime), Silsey, Playlife i Killer Loop. Čika Benettona, uspjeli smo uhvatiti u njegovoj turbo-brzoj posjeti Sarajevu. Naložena na priču sa jednim uspješnim (prvenstveno) biznis modnim gigantom, malo sam se razočarala kada sam shvatila da je sa njim prevodilac, što znači da nam je komunikacija bila otežana, te nisam sigurna da smo se najbolji razumjeli u nekim stvarima. Nakon mojih petnaest minuta-u Playlife radnji, gospodin Benetton je, praćen raznim novinarima, odšetao do prve poslijeratne Benetton radnje u Sarajevu, gdje je bila upriličena press konferencija. Na kraju konferencije, Benetton se susreo sa našim fotografom Tarikom Samarahom, koji mu je poklonio svoju knjigu Srebrenica. Rezultat sparnih petnaest minuta, pitanja i prevoda pročitajte u nastavku.
Foto:Velija Hasanbegović
Osnovali ste vašu kompaniju 1965. godine, koje je bilo doba različitih političkih pokreta i slobode, što vjerujem da je uticalo na vašu ideju o angažiranim kampanjama. Ako pretpostavimo, da između tog vremena tada, i ovog sada postoji određena veza, ne samo u trendovima u odjeći, već i u želji za političkom korektnošću i osviješćenošću, da li mislite da su iste samo komercijalni trend ili da je ljudima zaista stalo?
To su dvije veoma različite situacije. Tada su mladi bili vrlo sretni, imali su više prilike da sanjaju, i imali su generalno više prilika. Smatram se vrlo sretnim što sam tada mogao pokrenuti svoj biznis. Tada je to imalo taj smisao, da pokrenem taj san. Ja ustvari odvajam te dvije stvari, odnosno situacije; ta političko-kulturološka i modna situacija 60ih godina, kao i sam razvoj. Obje stvari su mi veoma bitne, za obje sam vezan.
Sada se ratuje zato što nekolicina ljudi to odluči. Neusporedive su 60te godine i neće biti nikada ponovljene. Neophodno je imati veliki entuzijazam, iskoristiti ga, organizovati se i sa velikim snagama, entuzijazmom i pameću kretati se između porodice, posla i projekata.
Zašo ste prestali sa kontraverznim reklamnim kamapanjama, da li zbog prodaje ili zato što mislite da je to Benettonu dovoljno poslužilo kao sredstvo?
Do koje mjere mislite da moda može prenijeti političku poruku i da li mislite da u tom smislu moda banalizira politiku?
Šta mislite o rasizmu u modi, imajući u vidu da se u zadnje vrijeme jako puno govori o tome, pa će tako i julsko izdanje talijanskog Voguea biti u potpunosti posvećeno crnim modelima, odnosno modelima koji nisu “bijeli”?
Uzmimo naprimjer, naftni problem. Ako čovjek mora svakako koristiti istu količnu benzina i koristiti auto na isti način, trošeći tu ogromnu količinu novca na benzin, ima generalno manje novca za trošenje.
Zašto ste prvu reviju imali tek nakon četrdeset godina postojanja?
Gasha, radiosarajevo.ba
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.