Furiosa nas vraća u svijet "Pobješnjelog Maxa": Dostojan nasljednik čuvene post-apokaliptične sage
Jedna od najpoznatijih post-apokaliptičnih franšiza Pobješnjeli Max (Mad Max) vratila se s novim nastavkom, koji je nakon premijere na Canneskom festivalu stigao i u bh. kina.
Svijet kojeg su prije 45 godina stvorili George Miller i Byron Kennedy za originalni film iz 1979., kasnije je dobio dva nastavka (Pobješnjeli Max 2: Cestovni ratnik – 1981 i Pobješnjeli Max 3: Thunderdome - 1985), a zatim 2015. i reboot pod nazivom Pobješnjeli Max: Divlja cesta (Mad Max: Fury Road).
Prequel Divlje ceste
Peti film u franšizi, nazvan Furiosa: Pobješnjeli Max saga, zapravo je prequel (prednastavak) pomenute Divlje ceste, ponovo režiran od strane Georgea Millera, koji je i koscenarist.
Kosovska policija negira da je prešla granicu sa Srbijom
Furiosa je prvi film iz franšize koji ne prati glavnog junaka Maxa, već novostvorenu miljenicu publike, imperatorku Furiosu (Anya Taylor-Joy), koju je u Divljoj cesti utjelovila Charlize Theron.
Mada je film nosio naziv Pobješnjeli Max, Furiosa je praktički bila njegov centralni lik. O njoj se nije znalo puno toga, što će novi film promijeniti.
On je priča o porijeklu odmetnute ratnice Furiose prije nego što se udružila s Pobješnjelim Maxom u Divljoj cesti. Njeno kidnapovanje od strane bajkerske horde nomada pod vodstvom Dementusa, kojeg tumači Chris Hemsworth, govori o čitavoj eri prije filma Divlja cesta i žestoke borbe za prevlast između Besmrtnog Joea i Dementusa.
Prvo što treba reći o Furiosi je da nije kao nijedan drugi film iz franšize o Pobješnjelom Maxu. Dok je radnja Divlje cesta smještena u tri dana, Furiosa se odvija tokom razdoblja od 15 godina i priča priču o Furiosinom "rođenju".
Priča je podijeljena u ukupno pet poglavlja i svako pokriva po jedan dio života Furiose, prije nego što je postala imperator Besmrtnog Joea iz vremena Divlje ceste.
U mnogo čemu se razlikuje od posljednjeg filma, a ipak je neraskidivo vezana za njega, produbljujući naše razumijevanje onoga što je Furiosa odigrana od strane Theron mislila kada je govorila o "traženju iskupljenja".
Unatoč svom nasilju, pokretačka snaga Furiose je ljubav. Protagonistica čezne za svojim domom, a njenu emotivnu stranu oslikava i neočekivani odnos s Pretorijancem Jackom.
Hemsworthova uloga karijere
Iako je Anya Taylor-Joy tehnički glavna uloga, većina linija u filmu izvedena je od strane Chrisa Hemswortha.
On pruža jednu od svojih najboljih, ako ne i najbolju izvedbu u karijeri, noseći prostetički nos i lažne zube.
I dok je Taylor-Joy više puta dokazala glumačko umijeće, Hemsworth izlazi iz slike frajera i pokazuje svoj raspon u prilično složenom liku. Njegova interpretacija zloćudnog Dementusa je i harizmatična i zastrašujuća, pružajući savršeni kontrast Furiosinom herojstvu.
Ali, prava zvijezda je naravno George Miller, čija je kontrola nad različitim aspektima režije ponovo prikazana u potpunosti.
Iako sadrži nekoliko sjajnih akcijskih trenutaka, akcija ne dominira kao što je to bio slučaj u prethodnom filmu. Reditelj je ovaj put više posvećen stvaranju novog svijeta nego ratovanju na cestama.
Millerov najnoviji film prikazuje Pustoš iz drugačijeg ugla - njene unutrašnje mehanizme, politiku i strukture preživljavanja filtrirane kroz perspektivu mlade Furiose.
Ponovo se vidi zadivljujući standard kaskaderskih i vizuelnih efekata kroz 148 minuta filma, uključujući trodnevnu potjeru preko pustinje.
Post-apokaliptično okruženje filma oživljava se zapanjujućom kinematografijom i nevjerovatnim efektima. Upotreba boja je zadivljujuća, kao i zvuk.
Ovaj prequel kritički hvaljenoj Divljoj cesti (dobitnik šest Oscara) ne samo da proširuje mitologiju naslovnog lika, već i redefinira granice žanra akcije. Furiosa je rijedak primjer prequela koji zapravo čini originalni film boljim, dodajući izgradnju svijeta i razrađujući prošlost glavnog lika.
Scenarij za Furiosu napisan je zajedno sa scenarijem za Divlju cestu i to se može osjetiti. Mnoge stvari u Divljoj cesti dobijaju puno veću težinu nakon gledanja ovog filma.
Furiosa zaslužuje iskustvo velikog ekrana i mora se gledati u kinu za najbolji doživljaj. Obožavatelji Pobješnjelog Maxa neće ostati uskraćeni za spektakl.
Film je na IMDb-u ocijenjen s 8.0/10, dok na Rotten Tomatoesu ima 90% pozitivnih ocjena kritičara.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.