Schools komponenta projekta SPARK: Osnovci iz Mostara učili osnove kodiranja

1
Promotivni tekst
Schools komponenta projekta SPARK: Osnovci iz Mostara učili osnove kodiranja
Foto: SPARK / Projekt SPARK: Skilled Youth Empowered Communities

Projekt SPARK: Skilled Youth Empowered Communities imat će svoje finale 12. marta 2025. godine u Mostaru. Riječ je o projektu koji je donio inovativne programe namijenjene mladima iz Mostara uzrasta od 10 do 26 godina. Mladi su imali priliku proći kroz radionice i raditi na projektima, koje će na finalnom događaju imati priliku predstaviti stručnim žirijima, a najbolji će biti nagrađeni.

Jedan od segmenata ovog British Council-ovog projekta bila je Schools komponenta u okviru koje su učenici sticali digitalne vještine kroz obuke iz kodiranja i korištenja micro:bit uređaja, ali i učili kako da rješavaju probleme, kako da budu dio tima i da kroz sve to budu tolerantni, kolegijalni i empatični.

Schools program započeo je u septembru prošle godine treninzima za trenere koje su uspješno vodili Svetlana Radlovački i Dalibor Todorović. Zatim su lokalni treneri, opremljeni novim vještinama i znanjima, započeli rad sa najmlađim učesnicima SPARK projekta i pružili im priliku da kroz kodiranje i kreativne zadatke razvijaju kritičko razmišljanje i tehničke vještine.

Svetlana Radlovački kaže kako joj je bilo izuzetno zadovoljstvo što je u okviru projekta bila angažirana kao trener i konsultant za radionice programiranja za najmlađe učesnike.

"Iako prave tek prve programerske korake, djeca uče kako da uz pomoć savremenih tehnologija rješavaju konkretne probleme iz svog okruženja. Kroz zajednički rad razmjenjuju ideje, razvijaju kreativnost, ali i, možda najvažnije od svega, grade mostove saradnje, razumijevanja i prijateljstva", kaže Radlovački.

Slično je iskustvo i Dalibora Todorovića. "Mogu sa sigurnošću reći da je SPARK izuzetno važan za razvoj vještina kritičkog mišljenja i rješavanja problema mladih u Mostaru. Ovaj projekat ne samo da omogućava mladima da steknu osnovna znanja iz programiranja, već ih kroz timski rad osnažuje da postanu aktivni učesnici u rješavanju stvarnih problema i razvijaju kreativnost, razumijevanje, toleranciju i empatiju", istakao je Todorović.

Njegova uloga u projektu bila je fokusirana na razvoj i implementaciju obuke za lokalne trenere, što je omogućilo efikasno prenošenje znanja i vještina mladim polaznicima.

Projekt SPARK: Skilled Youth Empowered Communities
Foto: SPARK: Projekt SPARK: Skilled Youth Empowered Communities

"Kroz korištenje micro:bit uređaja, učenici su imali priliku da uče kroz praktične aktivnosti, što je doprinijelo razvoju njihovog kritičkog mišljenja i kreativnosti. Kada sam započeo rad na ovom projektu, nisam bio sasvim siguran šta mogu da očekujem, posebno kada su u pitanju treneri sa kojima ću raditi. Međutim, obuka je prevazišla moja očekivanja na svakom nivou. Svi treneri su sjajne mlade osobe, izuzetno motivisane i entuzijastične, što je stvorilo pozitivnu i inspirativnu atmosferu tokom cijelog procesa.

Tokom obuke, treneri su pokazali izvanredno razumijevanje materije i sposobnost da se prilagode različitim stilovima rada. Sa lakoćom su savladali sve aspekte obuke i odmah implementirali naučeno kroz radionice sa djecom. Njihova sposobnost da prenesu znanje na mlade polaznike radionica bila je zaista impresivna, a to je doprinijelo stvaranju dinamičnog okruženja u kojem su učenici mogli da se razvijaju", naglašava Todorović.

Posebno ističe kako vjeruje da ovakav pristup obrazovanju može značajno unaprijediti kompetencije mladih i doprinijeti izgradnji zajednice koja vrednuje inovacije, saradnju i interkulturalno razumijevanje.

"Ovaj projekat ne samo da osnažuje mlade u sticanju tehničkih vještina, već ih i podstiče da postanu aktivni učesnici u stvaranju tolerantnog okruženja u kojem se različite kulture međusobno povezuju i razumiju. Na taj način, projekt SPARK doprinosi razvoju zajednice koja ne samo da cijeni individualne sposobnosti, nego i zajedničke vrijednosti koje nas povezuju", kazao je Todorović.

Na treninzima su učenici savladali osnove rada s micro:bitom, nakon čega su započeli rad na svojim prvim projektima. Osim što su mnogo toga naučili, najmlađi učesnici projekta dobili su priliku da zakorače u svijet tehnologije i sami se uvjere da kodiranje može biti i edukativno i zabavno.

Projekt SPARK: Skilled Youth Empowered Communities
Foto: SPARK: Projekt SPARK: Skilled Youth Empowered Communities

Šta je zapravo micro:bit? To je je ručni programabilni mikro-računar osmišljen prvenstveno da bi djecu zainteresirao za programiranje. "Mozak" micro:bita je procesor ARM, a osnovnu komunikaciju s korisnikom omogućavaju tasteri iLED koji se nalaze na ovom uređaju. Osim toga, micro:bit je opremljen i brojnim senzorima koji omogućavaju izradu različitih animacija. Tako su djeca, savladavajući osnove kodiranja i kreirala različite natpise, srca, semafore, brodove, emotikone, vrijednosti vanjske temperature…

Na radionicama je vladala sjajna atmosfera, djeca su se odlično zabavljala kroz učenje, stvarala prijateljstva i uspomene.

Program je provođen u saradnji sa Centrom za tehničku kulturu Mostar, a vodeći trener u radu sa djecom bio je Boris Petrović. On kaže kako STEM projekt temeljen na micro:bit platformi predstavlja iznimno vrijedan doprinos lokalnoj zajednici i mladim naraštajima.

"Polaznici su kroz radionice usvojili osnove programiranja i praktičnu primjenu tehnologije. Kroz timski rad na završnim projektima, razvijali su kreativnost, logičko razmišljanje i vještine rješavanja problema, što su ključni temelji za njihovu budućnost u digitalnom dobu.

Za našu zajednicu, ovakav projekt znači više od običnog tehničkog obrazovanja, jer potiče inovativnost, suradnju i priprema mlade za izazove budućnosti. Polaznici su, uz učenje programiranja, osjetili i radost stvaranja, zajedničkog rada i uspjeha. Završna smotra radova pokazat će kako su stečeno znanje primijenili na rješavanje stvarnih problema", kazao je Petrović.
Kaže da je kao predavač na ovim radionicama, imao priliku iz prve ruke vidjeti koliko je micro:bit moćan alat za poticanje interesa djece za tehnologiju i STEM područja.

"Radionice su bile dinamične, a djeca su s entuzijazmom prilazila izazovima, od prvih linija koda do samih projekata koje će ponosno predstaviti na smotri.
Posebno bih istaknuo i jedan vrijedan aspekt projekta, a to je razvoj samopouzdanja kod djece. Vidjeli su kako vlastitim rukama mogu stvoriti nešto korisno, kako se ideje mogu pretvoriti u stvarnost kroz programiranje i elektroniku. Učenici su se suočavali s problemima, ali su kroz timski rad i mentorske smjernice učili kako ih prevladati, što je neprocjenjivo iskustvo koje će im mnogo značiti u životu", istakao je Petrović.

On kaže kako se nada se da će ovakvih inicijativa biti još više, jer svako dijete koje rano otkrije strast prema tehnologiji, ima priliku postati kreator rješenja koja će mijenjati svijet.
"Zato bi lokalne škole, mentori i roditelji trebali podržati ovakve programe kao temelj stvaranja digitalno pismenih i inovativnih generacija", pozvao je Petrović.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (1)

/ Najnovije