Prezentirani rezultati prvog sveobuhvatnog istraživanja online trgovine u Bosni i Hercegovini
Povodom ekskluzivnog predstavljanja rezultata prvog sveobuhvatnog istraživanja eCommerce tržišta u Bosni i Hercegovini, održan je događaj pod nazivom Discover eCommerce R@volution. Ovaj događaj je prvi takve vrste u Bosni i Hercegovini i važan je korak u razvoju eCommerce tržišta u zemlji.
Na događaju su stručnjaci prezentirali najnovije i ekskluzivne rezultate istraživanja o navikama bosanskohercegovačkih potrošača i online trgovaca, te su tokom dvije panel diskusije pružili detaljne uvide u njihove izazove i potrebe u digitalnom poslovanju.
Posebna pažnja posvećena je analizi koliko se online trgovci i potrošači osjećaju zaštićenim trenutnim zakonima koji obuhvataju i online poslovanje, te kako bi se mogli unaprijediti zakoni i propisi kako bi se potaknuo daljnji razvoj eCommerce tržišta u Bosni i Hercegovini. Svi sudionici su imali priliku čuti ova vrijedna saznanja i razmijeniti mišljenja o tome kako iskoristiti ove uvide u svojim poslovanjima.
Putin se obratio naciji: Ukrajinu smo pogodili novom raketom Orešnik. Ovo je sada globalni sukob
Belma Agić, izvršna direktorica eCommerce asocijacije u Bosni i Hercegovini, izjavila je: "Ovo je iznimno važan događaj za razvoj online tržišta u Bosni i Hercegovini. Kroz predstavljanje prvog sveobuhvatnog istraživanja eCommerce tržišta u zemlji, stvorili smo temelje za daljnji razvoj ovog sektora te se nadamo da će ovo biti početak novog razdoblja za eCommerce u našoj zemlji".
Profesor dr. Almir Peštek, redovni profesor na Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Sarajevu i član Savjetodavnog odbora asocijacije, bio je aktivno uključen u kreiranje i provedbu istraživanja, na događaju je predstavio rezultate istraživanja o potrošačkim navikama u BiH. Profesor Peštek je naglasio kako ovi rezultati otkrivaju ključne elemente koje kupci u našoj zemlji očekuju od e-trgovine, te je istaknuo važnost da poslovni lideri razumiju ove navike i prilagode svoje poslovanje kako bi povećali konkurentnost na tržištu. "Ovo istraživanje pruža vrijedne uvide u digitalno tržište u zemlji i može poslužiti kao putokaz za daljnji razvoj eCommerca", dodao je.
Tokom događaja raspravljalo se i o nedavnoj vijesti da je Vlada Federacije Bosne i Hercegovine utvrdila i uputila u parlamentarnu proceduru Nacrt zakona o unutrašnjoj trgovini koji detaljno uređuje internet prodaju.
Aida Soko, PhD, konsultantica za digitalnu transformaciju i članica Upravnog odbora asocijacije, je istakla važnost ovog zakona i naglasila kako je od velike važnosti za sve učesnike eCommerce ekosistema u Bosni i Hercegovini.
"Ovaj zakon uređuje internet prodaju, koja sve više dobiva na značaju u ukupnom maloprodajnom prometu", dodala je te navela je da će novi zakon pružiti potrebnu sigurnost i podršku online trgovcima što će doprinijeti daljnjem razvoju digitalne ekonomije u zemlji. Naglasila je da će Asocijacija zajedno sa svojim članicama aktivno učestvovati u javnoj raspravi koja će uslijediti nakon zakonom propisanog perioda javne rasprave.
Orhan Gazibegović, predsjednik eCommerce asocijacije u Bosni i Hercegovini, predstavio je rezultate istraživanja web shopova i tom povodom izjavio: "Analiza iskustva web shopova i perspektive digitalne trgovine ključni su elementi razvoja eCommerce tržišta u Bosni i Hercegovini. Naša istraživanja pokazuju da su online trgovci suočeni s brojnim izazovima, ali postoje i mnoge prilike za daljnji razvoj ovog sektora u zemlji".
Učesnici panela bili su predstavnici najprestižnijih globalnih i domaćih kompanija, između ostalih: Alma Ras, BH Telecom, DHL, Golovo BiH, ASA Osiuranje, X-express, DMB legal te UniCredit Bank.
Događaj je privukao brojne stručnjake iz eCommerce sektora i predstavnike različitih industrija, čime je omogućena uspostava novih poslovnih kontakata i razmjena ideja. eCommerce asocijacija u Bosni i Hercegovini se nada da će ovakvi događaji postati tradicija u zemlji te doprinijeti daljnjem razvoju eCommerce tržišta u BiH.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.