Tihomir Kuvalja "vraća dušu" oldtimerima
Jedan od njegovih zadnjih projekata je Rolls-Royce iz 1964. godine "silver princess" u kojem se vjenčao poznati glumački par Elizabeth Taylor i Richard Burton.
Ljubav prema starim automobilima "usadio" mu je prije gotovo četiri decenije pokojni prijatelj Dragan Samardžija koji ga je jednom prilikom nagovorio da zajedno kupe "mercedes" "kao iz Otpisanih". Nakon tog "mercedesa" došao je drugi, pa treći, nekoliko drugih automobila, "opel GT"...
"Onda sam otkrio da volim da stvarima starim vraćam dušu. Ne samo automobilima. Ako nađem neku staru stvar bitno mi je da je popravim da to bude u funkciji da radi, onda mi je to zadovoljstvo. Auto kupim koji mi se sviđa, napravim ga, sa dosta muke naravno, vozam ga jedno vrijeme, malo ispunim svoje želje, onda naiđe nešto drugo, taj prodam, kupim drugi i taj sređujem. Ustvari, ja se igram s tim, sad sam u penziji i onda mi je to nekakvo zadovoljstvo, uz sport, naravno", ispričao Kuvalja ekipi Anadolu Agency (AA).
"Rolls-royce" na kojem trenutno radi pronašao je njegov sin na internetu, a pošto Tihomir Kuvalja do tada nije imao ni jedan "rolls-royce", poželio je da kupi ovaj u Americi.
"Bio je u lošem stanju, to znači jeftin. Mi inače na ovim našim terenima kupujemo jeftine stvari, jer kod nas je jeftina radna snaga i taj rad, pa ulažemo više rada, manje novaca da bismo postigli ono što ljudi na Zapadu imaju", kaže on.
Prijatelj u Americi mu je poslao fotografije tog automobila nakon čega je Kuvalja stupio u kontakt sa vlasnikom.
"On mi je rekao zanimljiv podatak da se su se u njemu vjenčali Richard Burton i Elizabeth Taylor. Nisam, naravno, vjerovao, jer nisam ni našao nigdje slike i onda sam nedavno našao sliku da sjede baš u tome autu njih dvoje ili je bar u takvom autu. I sad i ja taj podatak uzimam zdravo za gotovo mada, naravno da nisam siguran 100 posto, jer njih nema da to potvrde", kaže Kuvalja.
Pored "rolls-roycea" u njegovoj garaži je trenutno i Mercedes 450 SL, takođe iz Amerike. Proizveden je 1975. godine, a radi mu klima, kao i elektronski podizači stakala. Na ovakvim automobilima, objašnjava Kuvalja, uvijek ima posla. Kada je raspoložen može to raditi po cijeli dan, ali sa druge strane, nekad nakon pola sata, ako mu ne ide, digne ruke od posla. Ipak, radovi na "rolls-royceu" trajali su malo duže nego obično.
"Ti poslovi na oldtimerima se praktično nikada ne završe. Potrošio sam na njega šest godina dok sam ga doveo u stanje da ga registrujem, u ispravno stanje, međutim, to ne znači da zadovoljava norme oldtimera. Kad sam ga registrovao sad sam ga provozao i sad nalazim greške i sad polako to sređujem. Mislim da će to na proljeće biti koliko-toliko u redu", kaže on.
Prema njegovim riječima, "da bi se radio oldtimer treba puno ljubavi, nešto i para i vremena".
"Ne može se raditi ako čovjek nije raspoložen za taj posao. Čudan posao je to, nije to obična mehanika. Jednostavno, meni se dešavalo da počnem da radim da nešto ne ide, da pustim i da po nekoliko mjeseci mu ne priđem. Onda nešto mi je radio jedan majstor jako upropastio i onda mu više od godinu dana nisam prišao. Onda se ponovo vratila volja i sve sam ponovo rastavio i krenuo od početka", rekao je on.
Na pitanje da li postoji neki automobil koji bi volio nabaviti, odgovara da ima.
"To je Mercedes "pagoda", koji sam imao i prodao sam ga prije oko godinu dana, jer nisam mogao da ga dovedem u normalno stanje. Motor jednostavno nije htio da radi. U stvari bila je takva sitna greška, ali je mi ovdje nismo mogli naći, čovjek u Beogradu je to rješio, kupac i on je presrećan sa njim. Sad tražim ponovo tako nešto. Ima još auta koja bi želio, na primjer Jaguar E-type i tako nešto, a to baš nema kod nas, to ću teško naći", kaže on.
Veliki problem za ljubitelje oldtimera u Bosni i Hercegovini predstavlja činjenica da ih moraju registrovati kao obične automobile koji se svakodnevno koriste.
"Ova vozila se registruju u svijetu kao oldtimeri i imaju poseban režim registracije i naravno i posebnu cijenu registracije, jer tu se ne plaća puno osiguranje, kao za ova vozila jer voze se deset do 20 dana u godini", kaže naš sagovornik.
Inače, iza Kuvalje je bogata sportska karijera, a govoreći o svojim uspjesima rekao je da to nije bilo ni blizu onome koliko je želio i koliko je trebalo da postigne.
"Bio sam biciklista, solidan na nivou BiH, malo manje na nivou bivše Jugoslavije kao aktivni sportista. Nažalost, karijeru sam prekinuo dosta rano, jer sam počeo da radim za američku komjutersku firmu IBM", rekao je Kuvalja
Iako je u takmičarskom smilu napustio sport, nastavio je sa radom u ovoj oblasti. Bio je trener reprezentacije Jugoslavije, a nakon toga predsjednik Biciklističkog saveza RS, u po dva mandata predsjednik i generalni sekretar Biciklističkog saveza BiH, te je dva mandata bio član Izvršnog odbora Olimpijskog komiteta BiH.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.