Najavljena velika promjena za vozače u EU
Nakon dugotrajne borbe oko ograničenja budućih emisijskih standarda Euro 7, postignut je kompromis na nivou Europske unije.
Jako strog prijedlog Europske komisije za Euro 7 bio je potpuno nerazmjeran pa ovaj dogovor ima za cilj smanjiti dodatne troškove od kojih su proizvođači automobila prethodno strahovali, što bi dodatno poskupilo automobile kod krajnjeg kupca.
Europski parlament i Europsko vijeće su privremeno postigli dogovor o novim pravilima za smanjenje emisija vozila, uključujući automobile, kombije, autobuse, kamione i prikolice.
Dodik najviše sankcionisan političar u regionu: Koje posljedice ima za BiH?
Uredba o homologaciji i tržišnom nadzoru motornih vozila (Euro 7) ima za cilj podržati prelaz prema čistoj mobilnosti i održati cijene privatnih i gospodarskih vozila dostupnima građanima i kompanijama. Vozila će morati duže vrijeme biti usklađena s novim standardima kako bi zadržala čistu emisiju tokom cijelog svog životnog vijeka.
Što se tiče privatnih automobila i malih kombija, pregovarači su postigli saglasnost da zadrže trenutne uvjete ispitivanja prema Euro 6 standardima i ograničenja emisija ispušnih plinova. Broj čestica ispušnih plinova mjerit će se na razini PN10 (umjesto PN23, koji također bilježi manje čestica).
Studija: Potražnja struje za e-vozila brzo će porasti
Za autobuse i kamione, dogovoreni tekst uključuje stroža ograničenja za emisije ispušnih plinova izmjerene u laboratoriju (npr. ograničenje NOx od 200 mg/kWh) i u stvarnim uvjetima vožnje (ograničenje NOx od 260 mg/kWh), zadržavajući trenutne uvjete Euro VI testiranja.
Sporazum postavlja ograničenja za emisije čestica kočnica (PM10) za automobile i kombije (3 mg/km za čisto električna vozila, 7 mg/km za većinu vozila s motorom s unutarnjim izgaranjem, hibridna električna vozila i vozila na gorive ćelije te 11 mg/km za velike kombije s motorom s izgaranjem).
Postoje i minimalni zahtjevi za trajanje baterije za električna i hibridna vozila (80 posto od početka životnog vijeka do pet godina ili 100.000 km, te 72 posto do osam godina ili 160.000 km) i kombije (75 posto od početka životnog vijeka do pet godina ili 100.000 km, te 67 posto do osam godina ili 160.000 km).
Tekst predviđa da će svako vozilo imati ekološki pasoš koji će sadržavati informacije o njegovoj ekološkoj učinkovitosti u trenutku registracije (npr. ograničenja emisija onečišćujućih tvari, emisija CO2, potrošnja goriva i električne energije, električni doseg, životni vijek baterije vozila). Korisnici vozila također će imati pristup ažuriranim informacijama o potrošnji goriva, stanju baterije, emisijama štetnih tvari i drugim relevantnim informacijama koje generiraju ugrađeni sistemi i monitori.
Osim toga, proizvođači automobila moraju dizajnirati svoja vozila tako da spriječe manipulacije sistemima za kontrolu emisija putem digitalizacije nadzora vozila.
Parlament i Vijeće još trebaju službeno odobriti sporazum prije nego što stupi na snagu. Uredba će se primjenjivati 30 mjeseci nakon stupanja na snagu za privatna i dostavna vozila te 48 mjeseci za autobuse, kamione i prikolice (za vozila malih serijskih proizvođača primjenjivat će se od 1. jula 2030. za privatna i dostavna vozila, a od 1. jula 2031. za autobuse, piše Jutarnji.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.