Može li automobil doseći maksimalnu brzinu prikazanu na instrument tabli?
Jeftinije je proizvoditi instrument table s istim oznakama brzinomjera, nego specifične za svaki model.
Mnoga su djeca protrljala nos o stakla automobila kako bi vidjela posljednju brojku na brzinomjeru, a ponekad je bilo i trenutak radosti: "260 ide!" Međutim, taj famozni posljednji broj u većini slučajeva uopće nije označavao najveću brzinu automobila, piše Autoportal.hr.
Mnogi prosječni automobili koje vidite na cesti imaju ugrađen brzinomjer koji pokazuje do 220 km/h ili čak 260 km/h. Znači li to da auti doista mogu postići 220 ili čak 260 km/h? Odgovor je, naravno, ne. Prosječna maksimalna brzina mnogih manjih automobila je oko 180 km/h, pa se postavlja pitanje zašto imaju brzinomjere s tako visokim brojevima?
Hrvati trojkama zasuli koš BiH: Zmajevi izgubili prvi od dva ključna meča za odlazak na Eurobasket
Koliko dugo još možemo voziti nakon što se upali lampica za gorivo?
Prvi razlog su troškovi proizvodnje. Puno je jeftinije proizvesti instrumentne table s istim oznakama nego ih proizvoditi za svaki model zasebno. Zato današnji niži, srednji i skupi modeli istog proizvođača imaju jednake brzinomjere, a vrhunske verzije, koje ćete skupo platiti, imaju posebne maksimalne brzinomjere do 300 km/h i možda neku sportsku oznaku, poput M.
Drugi razlog je psihološki – veća brojka na brzinomjeru slabijeg automobila dat će osjećaj da ipak ne sjedite u tako sporom automobilu. I doista, ko bi uživao voziti auto čija je zadnja brojka na brzinomjeru 150 km/h? Uz to, vožnja (njemačkim) autoputom brzinom od 150 km/h sa zaglavljenom kazaljkom mjerača mogla bi kod vozača izazvati neugodan osjećaj.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.