Može li automobil doseći maksimalnu brzinu prikazanu na instrument tabli?
Jeftinije je proizvoditi instrument table s istim oznakama brzinomjera, nego specifične za svaki model.
Mnoga su djeca protrljala nos o stakla automobila kako bi vidjela posljednju brojku na brzinomjeru, a ponekad je bilo i trenutak radosti: "260 ide!" Međutim, taj famozni posljednji broj u većini slučajeva uopće nije označavao najveću brzinu automobila, piše Autoportal.hr.
Mnogi prosječni automobili koje vidite na cesti imaju ugrađen brzinomjer koji pokazuje do 220 km/h ili čak 260 km/h. Znači li to da auti doista mogu postići 220 ili čak 260 km/h? Odgovor je, naravno, ne. Prosječna maksimalna brzina mnogih manjih automobila je oko 180 km/h, pa se postavlja pitanje zašto imaju brzinomjere s tako visokim brojevima?
Zoran Vakula najavio promjenu vremena: Pogledajte šta stiže za vikend
Koliko dugo još možemo voziti nakon što se upali lampica za gorivo?
Prvi razlog su troškovi proizvodnje. Puno je jeftinije proizvesti instrumentne table s istim oznakama nego ih proizvoditi za svaki model zasebno. Zato današnji niži, srednji i skupi modeli istog proizvođača imaju jednake brzinomjere, a vrhunske verzije, koje ćete skupo platiti, imaju posebne maksimalne brzinomjere do 300 km/h i možda neku sportsku oznaku, poput M.
Drugi razlog je psihološki – veća brojka na brzinomjeru slabijeg automobila dat će osjećaj da ipak ne sjedite u tako sporom automobilu. I doista, ko bi uživao voziti auto čija je zadnja brojka na brzinomjeru 150 km/h? Uz to, vožnja (njemačkim) autoputom brzinom od 150 km/h sa zaglavljenom kazaljkom mjerača mogla bi kod vozača izazvati neugodan osjećaj.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.