Često vozite sa upaljenom rezervom? Evo zašto to nikako ne bi trebali raditi

0
Radiosarajevo.ba
Često vozite sa upaljenom rezervom? Evo zašto to nikako ne bi trebali raditi
Foto: Pexels / Vožnja na rezervi nikako nije preporučljiva

U vrijeme kada cijene benzina i dizela divljaju, mnoge vozače “stisne oko srca” kad moraju na benzinsku. Zbog toga mnogi do zadnjeg trenutka odgađaju odlazak na pumpu i voze se i unatoč tome što se lampica koja označava "rezervu" upalila.

Iako od paljenja lampice do trenutka kada ćete ostati bez goriva imate najčešće 50 do 100 kilometara (ovisno o autu i stilu vožnje), vožnja na rezervi nije nikako preporučljiva i može biti štetna za automobil.

Rezerva se s razlogom zove tako, riječ je o rezervnom gorivu koje bi vam u nuždi trebalo biti dovoljno da dođete do najbliže benzinske pumpe, čak i kada je ona dosta udaljena. Nikako ne bi trebalo prakticirati stalnu vožnju na rezervi jer zbog toga može doći do idućih problema.

Zoran Kesić: 'Samo Vučić, Dačić, Vulin, Brnabić i Dodik Srbima lijepe etiketu genocidnog naroda'

Zoran Kesić: 'Samo Vučić, Dačić, Vulin, Brnabić i Dodik Srbima lijepe etiketu genocidnog naroda'

Nastavljen trend pojeftinjenja goriva: Vozači automobila na dizelski pogon će biti sretni

Nastavljen trend pojeftinjenja goriva: Vozači automobila na dizelski pogon će biti sretni

Ulazak prljavštine u sistem

Kod starijih automobila se tokom godina u rezervoaru skupilo dosta prljavštine, što zbog vanjskih utjecaja a što zbog trošenja samog materijala. Prljavština je na dnu, pa prilikom vožnje na rezervi postoji šansa da se pomiješa s gorivom i tako dospije u cijevi za dovod goriva. Filtar goriva će zaustaviti većinu štetnih čestica prljavštine, no uvijek postoji šansa da neke od njih dospiju u motor.

Pogotovo ako je i filtar star i nije redovito mijenjan. Također postoji opasnost od začepljenja filtra i cijevi za dovod goriva. Ako prljavština dospije u sam motor može oštetiti sisteme ubrizgavanja ili same cilindre, što je vrlo skup popravak. Može se oštetiti i katalizator koji je jako osjetljiv na prljavštinu i nesagorive ostatke, a posljedica će biti također skup popravak.

Vitalni dijelovi motora rade pod većim opterećenjem

Vožnja na rezervi dodatno opterećuje pumpu za gorivo kojoj će zbog toga biti skraćen vijek trajanja. Kako se radi o dosta skupom dijelu motora, razmislite o tome svaki put kad se upali rezerva.

Također, kad goriva ima jako malo povremeno se prekida njegov dotok. S obzirom na to da se pumpa goriva i sistemi ubrizgavanja hlade gorivom koje prolazi kroz njih to može dovesti do pregrijavanja i skupe popravke. Isto vrijedi za trenutak kad potpuno ostanete bez goriva. Dotok se prekida, a komponente ostaju bez hlađenja.

Zbog svega ovoga toplo se preporučuje gorivo točiti redovito, po mogućnosti nadopuniti spremnik čim nivo padne ispod jedne četvrtine. Neće vas koštati ništa više u odnosu na to da čekate zadnji trenutak, piše Jutarnji.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije