Tajanstveni svemir: Otkriveno 59 egzoplaneta u blizini Sunca

Tajanstveni svemir: Otkriveno 59 egzoplaneta u blizini Sunca
Foto: Pixabay / Sunčev sistem

Modernim teleskopom Karmenas, naučnici u španskoj Almeriji otkrili su 59 egzoplaneta, od kojih bi četiri mogle da budu "naseljive kao Zemlja".

Egzoplanete su nebeska tijela koje kruže oko zvijezda, a nalaze se van Sunčevog sistema.

Naučnici su teleskopom posmatrali najbližu solarnu galaktičku okolinu u potrazi za "mogućim stanarima".

Pas Zigi koji je tražio ljude pod ruševinama u Turskoj se priključuje potrazi za nestalom Dankom (2)

Glavni autor studije Injasi Ribas rekao je da je njegov tim, nakon posmatranja 362 obližnje zvijezde, tzv. crvene patuljke, otkrio najtačniji broj planeta koje ih prate i koje su slične Zemlji.

"Da je naša galaksija grad, tražili smo samo u našoj stambenoj zgradi, nismo čak ni izašli da istražimo komšiluk", rekao je Ribas.

Kako je naveo, dvije od potencijalno naseljivih planeta, nalaze se u zvjezdanom sistemu Tigarden, 12,5 svjetlosnih godina od Zemlje, dok druge dvije kruže oko zvezde GJ 1002, udaljene manje od 16 svjetlosnih godina.

'Odlomio se' dio Sunca i formirao vorteks, naučnici poručuju: "Ovo još nikad nismo vidjeli"

"Ove četiri planete - one iz Tigardena i one iz GJ 1002 spadaju u svjetove sa najvećim indeksom sličnosti sa Zemljom", kazao je on.

Osim navedenih egzoplaneta, tim je prikupio i hiljade visokokvalitetnih zapažanja koje drugi specijalisti u ovoj oblasti mogu da koriste za svoja istraživanja.

"To je neka vrsta kovčega sa blagom. Imamo 20.000 visoko preciznih mjerenja napravljenih sa Karmenesom koje stavljamo na raspolaganje svetskoj naučnoj zajednici", naglasio je Ribas.

"Ne bi trebao biti ovdje": Astronomi iznenađeni prstenom oko hladnog Quaoara koji kruži iza Plutona

U istraživanju je učestvovalo više od 200 specijalista iz 11 španskih i njemačkih institucija, kao što su Centar za astrobiologiju, Institut za astrofiziku Andaluzije, Institut za astrofiziku Kanarskih ostrva i Univerzitet Komplutense iz Madrida, kao i Špansko-njemački astronomski centar Maks Plank.