Znate li koji je prvi automobil sa sistemom Start-Stop?

0
Radiosarajevo.ba
Znate li koji je prvi automobil sa sistemom Start-Stop?
Foto: Volkswagen / Volkswagen Passat Formel

Volkswagen je u martu 1981. uveo seriju štedljivih modela, od Polo Formel E do Passat Formel E, s motorima povišenog kompresijskog omjera, sistemom gašenja motora nakon zaustavljanja i manjim prijenosnim omjerom najvišeg stepena ručnog mjenjača.

Sve više novih automobila opremljeno je sistemom Start-Stop, za automatsko gašenje motora pri kraćem stajanju (na semaforu, u koloni…) i ponovno paljenje, piše Autoportal.hr.

U klasičnoj se izvedbi motor automatski gasi u praznom hodu, otpuštanjem papučice spojke, a pali ponovnim pritiskanjem.

Zastrašujući snimak uragana Milton: Prvi 4K livestream iz svemira otkriva njegovu pravu veličinu

Zastrašujući snimak uragana Milton: Prvi 4K livestream iz svemira otkriva njegovu pravu veličinu

Nissan Qashqai: Točiš benzin, ali voziš na struju i briga te za punjače

Nissan Qashqai: Točiš benzin, ali voziš na struju i briga te za punjače

Prvi automobil koji je uveo sistem Start-Stop, doduše poluautomatski, bio je Volkswagen Passat Formel E iz 1981.

Pri stajanju vozač je gasio motor pritiskom na gumb na ručici, a motor se palio pritiskom papučice gasa. Zbog predviđenog češće paljenja, elektropokretač je bio ojačan, a akumulator povećanog kapaciteta.

Riječ je o modelu Volkswagen Passat druge generacija (B2), uvedenom u listopadu 1980., kao fastback (kombilimuzina s petorim vratima i ukošenim stražnjim dijelom) dužine 4435, širine 1685 i visine 1385 mm te karavan (Variant) dugačak 4540 mm.

Povučeno više od 435.000 električnih automobila Tesla

Povučeno više od 435.000 električnih automobila Tesla

Poput prvog, Volkswagen Passat B1, koristio je koncepciju modela Audi 80, s motorom uzdužno sprijeda.

Osnovni je model bio s 1272 ccm i 55 KS (60 KS za izvoz) te 1588 cm, sa 75 i 85 KS. Popularna dizelska verzija 1.8 D je iz 1588 ccm razvijala 54 KS. Volkswagen Passat Formel E, s benzincem 1.6 snage i kompresijskog omjera povišenog s 8:1 na 9,7:1 75 KS do stotke je ubrzavao za 14,1 sekundu i postizao 164 km/h.

Na testu magazina Auto Motor und Sport trošio 8,65 litara na 100 km, 9,7 posto manje od standardnog.

Prodaje se Mercedes čiji je vlasnik bio Diego Maradona: Ključeve mu je predao Juan Manuel Fangio

Prodaje se Mercedes čiji je vlasnik bio Diego Maradona: Ključeve mu je predao Juan Manuel Fangio

Koncept Start-Stop se počeo razvijati 1973. u modelu Volkswagen 412, nesuđenom i neuspješnom nasljedniku kultnog modela Volkswagen Buba.

Na sljedeći se korak trebalo čekati osam godina, u kojem je periodu Volkswagen napravio revoluciju, prelaskom na Audi/NSU koncepciju s prednjim pogonom, poprečnim i uzdužnim motorom.

Volkswagen Polo, Derby, Golf i Jetta, u verzijama Formel E, imali su 4-stepenski mjenjač ‘3+E’ (četvrti stepen produžen 17 posto), a Passat i Santana Formel E 5-stepenski ‘4+E’ (peti stepen produžen 25 posto, overdrive). Sljedeći takav sistem ugrađen je 1983., u model Fiat Regata ES. Masovna serijska ugradnja počela je 2000-ih.

U videu pogledajte kako to izgleda ovaj Volkswagenov model:

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije